Bristningar/sår på tungan hos min 15 månaders!?!?
Hej!!
Min dotter som är 15 månader har precis haft tredagarafeber (på tredje dagen fick hon utslag och febern försvann också). Denna perioden har varit fruktansvärd och jag var riktigt orolig ett tag då hon bara grät otröstligt dag som natt, trots full dos av både Ipren och panodil. Besökte VC två gånger men dom hittade aldrig något på henne. Det togs ett infektionsprov som va negativt vilket kändes skönt men hon verkade ändå ha så himla ont någon stans. Jag kom fram till att det var munnen och antog att det va tänder då hon slutade använda napp under två dagar och hon ÄLSKAR sin napp. Vi kämpade på och igår kom äntligen vändningen då hon började bli piggare. Hon ser väldigt hängig ut fortfarande och äter i princip ingenting. Får truga i henne vätska annars dricker hon dåligt också. I morse kom hon och lixom sträckte ut tungan mot mig, för att visa, och då va den helt lilastrimmig som att det va bristningar eller sår och sen vit runtomkring "såren", såg även två blåsor i tandköttet. Vad kan detta bero på? Någon som varit med om något liknande vid tredagarsfeber eller i annat sammanhang?
Hälsning orolig mamma!!