• tjoho01

Lergigan

Skulle vilja veta hur många här inne som ätit lergigan under graviditet, när och hur mycket?

• Svar på tråden Lergigan
  • Hilda07

Jag åt dom "vanliga" lergigan från det jag plussade till vecka 17-18 någonting. Finns ju även lergigan Comp men tog aldrig dom. Funkade sådär med lergigan men utan dom hade det varit ännu värre.

• majja83

Jag fick oxå lergigan för illamående men klara inte av dom blev så påverkad å dåsig. Sen va dom kvar längre i kroppen så blev jätte trött dagen efter.

Nu tar jag dom nån gång till natten för att kunna få sova en hel natt.

• _elin_

Jag äter Lergigan Comp och har gjort sen typ v6-7 nån gång, är nu i v 27. I början åt jag 3 om dagen, nu äter jag en tablett på morgonen för annars blir jag att må så himla illa framåt eftermiddagen. 

Förra graviditeten åt jag hela tiden, på samma sätt som nu. Först 3 om dagen och så efter typ v 15-16 nånting- en om dagen. Räknar med att det antagligen blir samma nu.

• Fiffi85

äter lergigan comp sen 4 veckor tillbaka. Är gravid i v 13 nu. Tycker dom funkar sådär...lite grann bara.

• Quexet

Jag åt Lergigan Comp under hela min förra grav (till v 29 blev då inlagd). Liknande som övriga i tråden, tre om dagen i början för att sen gå ner till en eller två. (Har jag för mig i alla fall) Drömmer Fungerade ganska bra för mig. 

Svar på tråden Lergigan