Söker kontakter!
Att ha kontakt med någon för mig är att kunna prata och sms och även via telefon prata om olika saker i mitt och ditt liv. Jag tycker det är skönt att prata med någon som förstår mig. Dom jag har kontakt med här är bra människor men jag vill ej vänta 2-3 veckor på att få prata. Verkar detta vettigt eller?Jag heter som sagt Mia och är en 44 årig kvinna, mamma, fru som bor i Ljungby, Kronobergs län, Småland! I min blogg kommer ni få läsa om allt som rör mitt liv! Fortsätt läsa min blogg och glöm inte att sprida den vidare!
Nya vännior / vänner sökes i Ljungby och där om kring!
Ljungbykvinna 44 år söker väninnor IRL för trevligt sällskap, Intresse: fika, shopping, fixa naglar, skönhet, kläder, promenader, "tjejsnack" och allt som gör livet glatt m.m.
Även jag och gubben (49 år) söker gemensamt andra par för vänskap IRL. Våra gemensamma intresse: gå ut på något trevligt ställe för att ta något gott att dricka och / eller äta, gå ut dansa och lyssna på musik, promenader, utflykter, picknick/grillning, sällskapsspel m.m.
Jag känner mig ensam och behöver nån att kunna prata av mig med då och då. Jag har social fobi och därför är det svårt för mig att hitta nya vänner. Jag behöver tid på mig för att lära känna någon därför känns det här som ett bra alternativ. Jag gör mitt bästa för att arbeta bort min social fobi hela tiden på olika sätt. Jag går bra i hop med de flesta sorters personligheter och åldrar och trots den sociala ångesten tycker jag om att lära känna nya personer när tillfälle ges.
Ja, vad gör jag på min fritid:?
Känns som man kunde använt tiden bättre och mer effektivt än vad man gör i alla fall.
Om den jag söker:
Det är viktigt för mig att du är ärlig. Tillit är något jag sätter stort värde på. Det spelar ingen roll var i landet du bor dessutom bor jag i Småland, Kronobergs län. Men om man hittar nån vän och skulle vilja träffas då är jag öppen för att åka och göra det oavsett var i landet vi råkar befinna oss.
Vad vill jag göra med dig:
Jag tycker om att prova på nya saker så jag skulle kunna tänka mig att hänga med på det mesta m.m.
Vilken kontakt är jag öppen för IRL - Träffas och umgås, Brevkontakt här på sajten, CHATT

Önskad relation Vänskap, Endast vänskap, Onlinevän / Chattvän
Söker någon i åldern::
40 - 70.
Intressen::
Mina intresseområden Djupare diskussioner , Djur, Natur & friluftsliv, Resor, Sällskapsspel / Kortspel m.m.
Sporter jag utövar: Ridning, Utförsåkning, På längden, Promenader, Simma, Cykla m.m.
Stämmer in på mig:
Pratar om allt, Har inga nära vänner, Känner mig ofta ensam m.m.
Många fritidsintressen: Gillar en fartfylld fritid, Planerar alltid in någon aktivitet på helgerna, Jag önskar en mer aktiv fritid m.m.
Vad jag gör på min semester: Sol och bad, Se nya städer / platser / länder, I storstaden, I lantlig miljö, Fjällvandring, Skidresor / vintersport, Cykelsemester m.m.
Jag har skapat denna nya blogg som en del av mitt nya liv. Jag är en kvinna/tjej som vet vad jag vill och strävar efter att få det. Jag kämpar varje dag varje timme för mina barn och för andras rättigheter. Jag försöker vara fördomsfri, men ingen människa är helt fördomsfri.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Allt du gör kommer trefaldt igen! Jag är en mamma som inte är som alla andra mammor. Jag följer min egna väg och kan man inte respektera det så håll dig undan. Jag älskar djur men katter och hundar ligger mig varmast om hjärtat. Sen så betyder min familj allt för mig så ni vet.
/miamiamia.bloggplatsen.se
Jag söker nya vänskaper, gärna att ni precis som jag har barn och familj så man kan umgås tillsamans familjevis, men jag söker även vänner utan barn Jag vill bara ha någon att kunna prata om precis allt mellan himmel och jord.
Är helt ny på denna sidan men hoppas på hitta fler som känner för att utöka vänkretsen. Är så trött och ledsen över att känna mig ensam trots man och barn (kanske låter konstigt men jag har den känslan ändå).
Finns det fler? Gärna som bor runt om så det finns möjlighet att ta en bio, en promenad, fika ja vad som helst. Men självklart även nån som bara vill prata men som bor längre bort. Hoppas att ni finns område Ljungby omnejd! Söker kvinnliga seriösa och ärliga vänner i ålder 40 - 60.
Jag postar inlägget nu och hoppas på det bästa!
Ha en härlig dag!
E-mail: mia2@home.se
Jag är en kvinna, mamma, fru på 44. Sysselsättning genom kommuns psykatrin. Jag är intresserad av promenera, träna, vara med hundarna, shoppa, mode, resa, fika på stan, bio, djur, inredning, djur och natur m.m Jag söker efter seriösa, ärliga vänner . Jag är en snäll, omtänksam, glad ,öppen, positiv person som längtar efter vänner att hitta på saker i hop med tex fika på stan gå ut och ta ett glas och vin ihop med eller nåt annat trevligt. Hör gärna av er till mig. Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg? Jag vill ha tips på hur man sprider sin blogg! Hur gör ni för att folka ska hitta till er? Några smarta knet och tips? Lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att minska tabun m.m Jag fick min aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa. Detta är en blogg om att inte alltid fungera som samhället begär. Jag har en blogg där jag skriver om diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska tabun. Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet. Själv står jag under medicinering. Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre. Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling. En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och VINNER

miamiamia.bloggplatsen.se
Jag är en seriös kvinna på 44 år, som har gett upp hoppet nu om den stora vänskapen. Jag har hela tiden sökt vänner här men i bakhuvudet har ju ändå det lilla hoppet funnits att hitta vänner men har förstått nu att det är helt omöjligt när man väl tror att man hittat en vän som är seriös så kör vännen kniven i hjärtat på en så jag ger upp det finns ingen mening att ödsla energi på att tro att man ska hitta vänner i sitt liv! Då kan man lika bra vara ensam och ensam och försöka lära sig att leva med det så gott det går. För vem vill bli sviken och sårad gång på gång? Inte jag i alla fall. Har blivit den en sista gång nu vänner hör gärna av er!Sköt om er! Och som jag skrivit innan om ni bara tänker något annat så stick i från min profil här har ni inget att hämta!
Fritid:
JA PÅ SOMMAREN ÄR DET JU SOL OCH BAD SOM GÄLLER, VINTERN ÄR DET MYSIGA KVÄLLAR MED LEVANDE LJUS MEN VEM GILLAR INTE DET? ÄR JU EN MYSPYSKVINNA SOM ÄLSKAR MYSIGA HEMMAKVÄLLAR MED GOD MAT OCH BARA MÅ BRA TILLSAMMANS MED MIN MAN OCH VÅRA BARN.
Resa:
SKULLE VILJA RESA TILL ETT VARMT LAND

Gå ut en kväll:
ÄR INGEN TJEJ SOM SPRINGER PÅ KROGEN VAR VARANNAN HELG,MEN DET HÄNDER I BLAND ATT JAG KÄNNER FÖR ATT DANSA FÖR DET ÄLSKAR JAG.
Klotterplank:
ALLA OSERIÖSA VÄNNER SOM BARA TÄNKER GÖR ER INTE BESVÄR ATT SKRIVA TILL MIG JAG ÄR INTE ETT DUGG INTRESSERAD.SÅ NI KAN BARA LÄMNA MIN SIDA IGEN TACK. HÄR ÄR DET SERIÖST SOM GÄLLER.VORE JÄTTE KUL OM NI ÄR INTRESSERADE AV ATT SÖKA SERIÖSA VÄNNER FÖR DET ÄR JAG.
HAR TYVÄRR DÅLIG ERFARENHET AV DETTA MED VÄNNER SIDOR HAR RÅKAT UT FÖR EN MASSA SJUKA OSERIÖSA VÄNNER SOM INTE ENS SKULLE FÅ VARA PÅ EN VÄN SIDA. MEN OM DU ÄR MOTSATSEN SÅ BEVISA FÖR MIG!
JAG GER UPP NU! INGEN RESPONS ALLS! DET HÄR VAR SISTA GÅNGEN FÖR MIG ALLA FALL! MIN MENING TACK I FÖRI HAND!
Jag är en trevlig och gladlynt tjej med bägge fötterna på jorden som tröttnat på att inte har några vänner, känner du detsamma så hör gärna av dej... Tycker oxå det skulle vara trevligt med några nya vänninor, så ni är oxå välkommna att höra av er
Mina tankar runt saker som händer i mitt liv! Autismspektrumtillstadiet!
Kom in och läs min blogg! bloggplatsen.se/
Jag är en kvinna, mamma, fru. Ålder 44 år. Har två barn. Vi bor på landet i Småland, Kronobergs län. Men egentligen är jag inte skapt till att vara ensamhet. Har mina hundar. Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Mina intressen ligger mest i djur, natur, sjön, promenad, skärgård m.m.
Medmänsklighet och omtanke är det viktigaste i livet.
Tänk om några av mina bästa framtida vänner finns här.
Vad jag gör på min fritid!
Går kurser med hundarna tränar och tävlar m.m.
Om den jag söker!
Kamrater, vänner, motions sällskap, resesällskap. Någon som behöver mig och som jag kommer att behöva är vänner fram för allt. Allt för att få glädje och skratt i vardagen.
Vad vill jag göra med dig!
Öppen för nya upplevelser att får nya seriösa, ärliga vänner.
Har en blogg där jag skriver om mina diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska min tabun, Diganoser m.m Vill ni mig något så är den här.
Vänner i Ljungby/Växjö sökes! Är en 44-årig kvinna/mamma/fru till två barn som vill vara social och träffa nya människor, som förhoppningsvis blir bra vänner tillslut! Vill hålla mig till åldersklassen 40-50. Jag bor mellan Ljungby och Växjö och tar mig via bil. Jag är öppen för förslag men ex en fika, käka eller kanske en promenad vore nåt att börja med?
Nämligen vanlig kvinna som känner ett behov av att prata av sig emellanåt. Spelar ingen roll om vad eller vem det är bara vi hittar varandra. Jag är för det mesta positiv, blir jag tvärtom så har jag alltid en ordentlig anledning till det. Är väldigt jordnära av mig.
Inget särskilt och allting. Det jag får tiden att gå med sker inom hemmets väggar och på utsidan naturligtvis. Är föreningsmänniska och går på hundkurser med mina hundar, besöker spa eller liknande m.m.
Får gärna vara lite som mig. Ska kunna ta sig själv med en, om inte flera nypor salt. Humor är ett plus, fast det skadar ju inte att kunna prata lite allvar heller. Självdistans är i alla fall en stor fördel.
Prata och lära känna varandra i första hand, är man på samma våglängd så kanske man till och med behöver ses, det får tiden utvisa.
Brevkontakt här på sajten, CHATT

Vänskap, Onlinevän, Chattvän.
Blyg, Försynt, Lyssnar helst, Har inga nära vänner, Känner mig ofta ensam, Planerar in någon aktivitet på helgerna.
Det hade jag inte orkat på grund av mina diganoser som jag har. Har själv en blogg som jag skriver om mitt liv och mina diagnosen. Men jag är väldig glad att det så. Jag har om kring mig. Har min familj.
Jag är en mamma som inte är som alla andra mammor. Jag följer min egna väg och kan man inte respektera det så håll dig undan. Jag älskar djur men katter och hundar ligger mig varmast om hjärtat. Sen så betyder min familj allt för mig så ni vet*S*.
Kolla gärna in min blogg och lämna gärna ett avtryck! Antingen i gästboken eller med en kommentar!
Tankar från en helt vanlig kvinna, mamma, fru med diagnosen ?autismspektrumtillstånd. Stadie. Har Autism, asperger, utvecklingstörning.
Men lever efter mottot att hellre se möjligheter än problem! Bloggat tidigare men blev inte mycket av det hela till slut. Får se om det blir annorlunda nu!
Syftet med mitt bloggande är att dela med mig av mina åsikter och innesta tankar plus skriva om vad som händer i mitt liv! Har alltså inget specifikt ämne att skriva om. Får bli vad det blir helt enkelt. Söker vänner!
E-mailadress: mia2@home.se
Vad jag blir glad av att får nya seriösa vänner som vill en väl!
Jag blir glad om jag får respons på något jag skrivit, bra eller dålig spelar ingen roll, bara jag märker att jag roat eller kanske oroat.
Jag blir glad när någon söker vän med mig (vilket händer ganska sällan) Tycker det är roligt att "prata" med olika människor.
Jag blir riktigt glad när jag verkligen tappat sugen och känner mig ensammast i världen och så helt plötsligt händer något av ovannämnda.
Jag blir glad om jag för en stund kan verka intressant för en enda människa, då känner jag att jag "finns".
Jag blir glad om jag helt plötsligt får uppfattningen att jag faktiskt inte skrämmer bort alla, fast det känns så emellanåt.
Jag blir glad om jag blir accepterad för den människa jag faktiskt är, bara jag och inget tillgjort tjafs.
Jag blir allra gladast om jag lyckas göra någon riktigt glad.
Jag söker vänner i Småland, främst södra Småland, då det är lättare att träffas om det inte är så långt. Men det går också bra med längre avstånd, mer online, men fortfarande nära så det går att träffas utan att det blir ett större projekt.
Har lite svårt med relationer, så tacksam för lite tålamod.
Skulle vara skoj om någon svarar.
Är en 44-årig kvinna/mamma/fru till två barn som vill vara social och träffa nya människor, som förhoppningsvis blir bra vänner tillslut! Vill hålla mig till åldersklassen 40-50. Jag bor mellan Ljungby och Växjö och tar mig via bil. Jag är öppen för förslag men ex en fika, käka eller kanske en promenad vore nåt att börja med?
Människor här är väl ute efter olika saker när de registrerar sig. Personligen söker jag vänner irl och nästan alla här bor för långt bort. Men jag har varit aktiv tycker jag. Jag har träffat två personer härifrån. En funkade det bra med och en inte. En tredje har jag daglig mejlen takt med. Pga olika omständigheter i mitt liv har jag inte möjlighet att mejla massor av personer 50 mil bort. Jag behöver någon på nära håll, annars rinner det ändå ut i sanden. Och då är det ingen idé att starta upp någon kontakt.
Trevliga tjejer/kvinnor att träffa då och då!
Gärna familjer med barn i närheten av Ljungby. Vi hittar gärna på saker med hela familjen också!
Detta är en vardagshistoria. Om att leva med psykisk ohälsa, men också om att försöka hitta ett liv värdigt att leva.
Bryt - ensamheten.se
Känner du dig ensam? Har du inga eller få nära vänner? Hitta vänner att umgås med eller en livskamrat här som är i samma situation som du! Välkommen till den nya unika mötesplatsen på Internet för alla ensamma i Sverige. Den här lappen är uppsatt av en av våra medlemmar som söker vänner i just det här området. Bli medlem idag så kan ni lära känna varandra!
Alla behöver vänner, kompisar och kärlek! Tillsammans under samma tak hittar vi ensamma varandra! Hos oss kan du bland annat - Skapa en egen profil - Skicka och ta emot meddelanden - Skriva i din blogg - Chatta privat med andra medlemmar - Chatta i det öppna chattrummet - Diskutera i forumet. Medlemskapet är helt kostnadsfritt. Bli medlem idag och ge dig själv en chans att för-ändra livet Trevliga träffar och roliga aktiviteter kommer att anordnas.
Jag är en tjej på 44 år. Som vill ha nya vänner att hitta på saker med ihop. Vi kan prata om böcker, filmer, tv-serier + en massa annat skojigt. Jag är väldigt öppen. Och försöker verkligen att få vänner. Jag har bara mött dåliga människor. Jag känner mig rätt så ensam. Det är på grund av av att jag har flerhandikapp. Men är ändå rätt så lätt handikappad. Jag har ännu inte hittat några bra vänner att kunna umgås med.
vara. Man utvecklas olika.
Jag tycker det är kula att hitta på allt möjligt som dyker upp
så är du i samma sits så hör gärna av dig.
Det är bra med många bekanta och vänner. Det den ena tycker om kanske inte den andra gillar.
Jag är en trevlig och gladlynt tjej med bägge fötterna på jorden som tröttnat på att inte har några vänner, känner du detsamma så hör gärna av dej... Tycker oxå det skulle vara trevligt med några nya vänninor så ni är oxå välkommna att höra av er.
Jag är en 44- årig tjej, mamma, fru som tillhör utefolket, dvs de som gillar att festa, ha modekläder och vara normal svensson. Är blyg, men öppnar upp med rätt människa. Gillar sport, film, hundar, hästar, promenader, natur, schack, sportbilder, fåglar, god mat, humor, är öppensinnad och accepterar de flesta åsikter och läggningar.
Är nyfiken av mig, gillar att upptäcka ny saker (framförallt natur). Går jag en promenad på en ny väg så är det nästan svårt att sluta gå för man vet aldrig vad som finns runt nästa kurva.
Är ärlig och förskönar ingenting.
Får nog klassa mig själv som mjuk, glad snäll, öppen, hjälpsam, Är trygg i min ensamhet, men vore ändå kul att träffa någon man kan umgås med. Det är svårt att träffa rätt person bara i folkmängden för där känner jag mig oftast udda.
Är det någon som vill/vågar umgås för en fika, promenad eller likande är öppen förslag.
Om du vill samma som jag hör gärna av dig.
Varför är det så svårt att finna vänner?
Jag har försökt både via nätet och på jobb man har haft.
Någon som kan förklara detta, som kanske har samma. upplevelse.
/ E-mail:mia2@home.se
Jag är en kvinna på 44 år som söker nya vänner.
Jag är en väldigt kreativ tjej som gillar att hålla på med hemmet, matlagning, bakning, handarbete, trädgård, pyssel, foto, djur, SPELA SPEL

Vad jag gör på min fritid:
Pysslar, håller på i trädgården, bakar, tittar på teve m.m. osv
Om den jag söker:
Likasinnad som jag, tycker om att umgås och spela bräd/familjespel eller kanske gå ut och ta ett glas å en go middag på en mysig pub eller varför inte en bio eller bowlingkväll.