• Hon8

Hur det är att vara den andra kvinnan

Jag snubbla in på en tråd om otrohet här på familje liv, där en kvinna ställde frågor till den som blivit bedragen om den andra Kvinnan/Mannen. Fick än tankte att det kanske finns någon där ute som har någon fråga till en som är den andra kvinnan. 

Jag kommer inte ge några detaljer om min situation. Men kan säga att jag är inte kär och hoppas inte på att han ska lämna sin fru.

Så fråga på

• Svar på tråden Hur det är att vara den andra kvinnan
  • Anonym (Sambo)
    Hon8 skrev 2015-02-22 21:14:39 följande:

Jag snubbla in på en tråd om otrohet här på familje liv, där en kvinna ställde frågor till den som blivit bedragen om den andra Kvinnan/Mannen. Fick än tankte att det kanske finns någon där ute som har någon fråga till en som är den andra kvinnan. 

Jag kommer inte ge några detaljer om min situation. Men kan säga att jag är inte kär och hoppas inte på att han ska lämna sin fru.

Så fråga på

Tänker du inte på att du bidrar till att förstöra en relation? Tror du på karma?
  • Anonym (njea)

Sorry, men du riskerar att förstöra en relation genom ditt agerande och du har inte ens en baktanke ("jag är inte kär och hoppas inte på att han ska lämna sin fru") vilket tyvärr gör att du tillhör den lägsta sortens människa enligt mig.

Jag kan köpa en "takeover" om det resulterade i att åtminstone två av tre är lyckliga men i din mall blir bara en det (risken är att inte ens du blir det om frugan får reda på det) och det tycker jag är lite väl själviskt.

Inga frågor på det.

• Pussan

Det är väl inte den andra kvinnan som förstör en relation? Är relationen bra nog så kan ingen annan förstöra den. Behövs det en andra kvinna (eller man! det är naturligtvis lika vanligt) så är det för att relationen är dålig redan innan.

• Anonym (njea)
    Pussan skrev 2015-02-22 22:27:32 följande:

Det är väl inte den andra kvinnan som förstör en relation? Är relationen bra nog så kan ingen annan förstöra den. Behövs det en andra kvinna (eller man! det är naturligtvis lika vanligt) så är det för att relationen är dålig redan innan.

Absolut är det så, en kvinna som inte kan behålla sin man förtjänar honom inte och vice versa. Dock inte vad tråden eller mitt inlägg handlade om utan fröken egotrippad ville svara på frågor om sitt äventyr, tillsammans med en egen åsikt förmedlar jag bara mitt ointresse.

Men nej absolut inte Ts fel att hon får vad hon vill av en svag man med en naiv fru.
  • Pussan

En man behöver inte vara svag bara för att han har en älskarinna. Tvärtom är det kanske starkt att hålla ihop en familj och samtidigt se till att han själv mår bra.

• Amazinglife

Är det du som är ts o ska svara eller? Nej just det. Ta o fråga dina egna frågor istället.
  • Anonym (njea)
    Pussan skrev 2015-02-22 22:39:17 följande:

En man behöver inte vara svag bara för att han har en älskarinna. Tvärtom är det kanske starkt att hålla ihop en familj och samtidigt se till att han själv mår bra.

"Stark" betyder inte vad du tror att det betyder tyvärr. Du tänker kanske på "feg", "lögnaktig" eller kanske "falsk"?
  • Amazinglife
    Anonym (njea) skrev 2015-02-22 22:46:37 följande:
    "Stark" betyder inte vad du tror att det betyder tyvärr. Du tänker kanske på "feg", "lögnaktig" eller kanske "falsk"?
    Fortsätter på njea's lista - manipulativ, egoistiskt, känslokall, förnedrande
  • Anonym (en annan 2:a Kvinna)

Jag är liksom TS den andra kvinnan och precis som TS så är jag inte kär eller vill att han ska lämna sin familj för mig. Han har berättat från att de inte hade haft sex på 7 månader så har de haft sex 2-3 gånger per månad sen "han" träffade mig.

Han och jag har träffats i 4 månader nu och setts mellan 3-4 gånger varje månad. Han och hans fru lever "rätt" fria liv eller vad man ska kalla det. De låter den andra ha sin "egna fritid". Vilket underlättar för mig och honom att ses. Det är inte alltid han och jag har sex heller när vi ses utan kan även bara ligga och mysa.

Senast vi sågs var hans fru hemma hos sina föräldrar(de bor i en annan stad) och då sov han kvar hos mig över natten.

Själv är jag singel men träffar en annan kille ibland som jag är KK med och sen den här gifta killen.

Vet att detta när som helst kan få ett plötsligt slut...sen avskyr jag otrohet och visst kanske kommer jag vara den "bedragna frun" någon dag men samtidigt så om någon går så långt och är otrogen så är det ju något som inte står rätt till i deras äktenskap.

Han har berättat att hans fru helt tappat intresset för sex och närhet. Han försökte men gav upp till sist och blev då medlem på en dejtingsida. Dock verkar de ha fått igång "sexlivet" lite igen iallafall och jag är faktiskt glad för hans skull.

Hade någon sagt till mig för ett halvår sen att jag skulle bli älskarinna åt en gift man hade jag bara sagt: Aldrig i hela mitt liv

Sen de 2 första gångerna vi träffades visste jag INTE om att han var gift. Hade jag vetat det då så hade jag INTE ens träffat honom. 

• Anonym (t)

Jag själv har varit älskarinna åt flera gifta män. Jag trivs med det och det känns tryggast att ha gifta män som kk.

• Fool

Ser att samma gamla myter fortsätter gå runt runt.

Hon kanske inte förstör relationen, men det går inte att förneka att hon medverkar till att förstöra relationen? Hon deltar väl trotts allt aktivt i det han gör mot sin partner? Och deltar man i något är man väl självklart en medhjälpare och därmed oxå medskyldig,

Relationen behöver absolut inte vara dålig för att den ene ska vara otrogen, otrohet förekommer lika mycket i både bra och dåliga relationer. Att otrohet = trasig relation är en myt. Om det skulle stämma så skulle precis alla vara otrogna så fort relationen svajade och så är det inte. Det finns människor som aldrig är otrogna oavsett hur dålig relationen är, sen finns det andra som är otrogna vid första bästa vägbula.
  • Pussan
    ¨otrohet förekommer lika mycket i både bra och dåliga relationer¨

Ja det är ju självklart. Väl?
    Har jag ett bra kärleksfullt förhållande/äktenskap så är det ju lika troligt att jag knullar runt som om jag aldrig får något hemma.
  • Fool
    Pussan skrev 2015-08-26 22:34:44 följande:

Har jag ett bra kärleksfullt förhållande/äktenskap så är det ju lika troligt att jag knullar runt som om jag aldrig får något hemma.
    Jo, det är hur jävla oloigiskt som helst, men så är det, vem har sagt att människor alltid är rationella.

Föreslår att du läser tex VM egen enkät där det frågade sina medlemmar varför de var otrogna, på första plats med bred marginal kom "för ombytes skull", "guldkant i tillvaron", osv. Inga fasansfulla relationsproblem där inte.
  • Anonym (Reality)
    Pussan skrev 2015-08-26 22:34:44 följande:

Precis. Lika självklart som att jag bara vill ha ett barn till om jag är missnöjd med det första.
    Orsakerna till otrohet - dvs varför man väljer att ljuga, bedra och gå bakom ryggen på den man lever med - ligger hos den som som bedrar, ingen annan. Surprise?
  • Anonym (Bedragen)

Om du nu vet att han är gift. Varför låter du inte bli honom. Varför måste du ha just honom, det finns väl hur mycket singelmän som helst att välja på. Du är inte ens kär i honom säger du. Du har ingen som du behöver ta hänsyn till. Men jag tycker du har ett ansvar gentemot hans fru. Är hon gift med honom utom känslor? Tror inte det.

Du vet inte hur mycket du ställer till. Om hand fru får reda på det, då har du faktiskt medverkat att på ett sätt förstört resten av hennes liv. Tillit, självkänsla, förtroende mm mm är för alltid rubbat som drabbad.

Sen att han är så blåst att han är otrogen. Ja det finns det inte ord till. Han är inte värd ett skvatt i mina ögon.

• Anonym (fd älskarinna)

Knullar han inte med dig så ja, då kommer han ju knulla med någon annan.

MEN för din egen skull så avsluta. En dag går det upp för dig att som älskarinna oavsett anledning så är man skyldig. Du får se. Kanske inte om 1 år, eller om 3 eller om 5, men kanske om 10 år. Du kommer alltid ångra det. Du kommer alltid ha dåligt samvete för det. 

En dag så går det upp för dig att livet handlar till stor del om att vara en god medmänniska. Just nu är du inte det. Du kommer som småningom förstå.

Svar på tråden Hur det är att vara den andra kvinnan