• Lakrits71

Tips på bebisvänliga restauranger i Stockholm?

Är det någon som har tips på restauranger i Stockholm där det fungerar bra att ta med en bebis i vagn. Tänkte främst på kvällstid. Tycker mest att jag på sista tiden läst att cafér och restauranger i Stockholm börjar införa barnvagnsförbud. Har det verkligen blivit jättevanligt? Vi vill ju inte gärna bli strandsatta på ett hotellrum i två dygn när vi har en 60-års dag att fira

• Svar på tråden Tips på bebisvänliga restauranger i Stockholm?
  • S72

Mycket bra tråd! Dessvärre har jag inga tips ang på kvällar!
    Men på dagen är ju Åhlens (våning 2) och Kulturhuset bra!

• asaki

La Cucina på Renstiernas gata på Söder. Mysig italiensk restaurang där de verkligen hjälper till att sätta ihop välkomponerade trerätters. Man känner sig väldigt omhändertagen där och maten är sååå god. Vi ringde och frågade om det var OK att ta med vagn, de sade javisst och hade gjort i ordning en plats för oss där vagnen fick stå ostörd. Rekommenderas!

Annars har jag hört att Mississippi Inn på Söder också ska vara otroligt barnvänligt, men jag vet tyvärr inte om det gäller bebisar i vagn eller större bebisar i barnstol..

• Puzzel

Vi var på Fridays vid Östermalms torg, Stureplan. De är suuper trevliga, vi hade vagnen nära bordet och när lillan vaknade så fick hon ballong och lite bröd att tugga på. (Vi hade med oss burkmat) De hade ett jättefint skötrum och blöjor fanns också om man behövde! Rekommenderas starkt!

• aket

När vi varit ute och ätit på kvällen med vår lilla så har vi ringt och bokat i förväg och frågat om det är ok med vagn och barnstol. På så sätt vet man att det är ok och att de (förhoppningsvis) har förberett med plats för vagnen och att barnstolen står och väntar. Vi har bland annat ätit på Sonjas Grek, Grill, La Cucina och Tranan.

Hoppas ni får en trevlig vistelse i Stockholm!!

• Ockepocke

Vi har varit på Göteborg i Hammarbysjöstad och den kan vi absolut rekommendera!!! Tyvärr inget skötbord :(

• Smillla

Jag rekomenderar oxå Fridays både stureplan och den vid kungträdgården. Vi har altid blivit bra omhändertagna där.

• Mamin

Shamrock på folkungagatan. Vi har varit där både med och utan barn och personalen är fantastisk. Det finn inget skötbord men det går ju att byta i vagnen Rekomenderar dom varmt!!

• peak05

restaurang Grill på Drottningg. är också barnvänligt har haft med mig vagnen dit, de har en parkering för vagnar sedan får man ta med sig insatsen in till bordet.

• Lakrits71
    Tack för tipsen, finns det ännu fler?
Svar på tråden Tips på bebisvänliga restauranger i Stockholm?