• babylove78

hostar på natten! varför ?

Är i vecka 31 och har i två veckor drygt börjat hosta på nätterna. Inte förkyld, har ingen infektion vad jag vet?! Hostar inte på dagarna men så fort jag lägger mig så börjar jag hosta efter ett tag. Är super trött på dagarna! Någon mer som haft detta problem? Trycker det på mina lungor som
    gör det svårt att få luft? Blir galen. En natt fick jag sova sittande i soffan Kan inte sova med min man och får sova i extra rummet. Super tråkigt och inte mysigt! Städat och fint hemma.
    Någon?? Som vet? Erfarenhet?

• Svar på tråden hostar på natten! varför ?
  • Ellie

Kanske beror på sura uppstötningar som irriterar i halsen. Testa ett par kvällar med Omeprazol 20mg (receptfritt). Det har hjälpt mig massor.

• babylove78

Jaha det kanske det är. Har ju en del!

Skall kolla upp medicinen! På vilket sätt hjälpte det tyckte du?

• Ellie
    babylove78 skrev 2015-02-23 18:55:23 följande:
    Jaha det kanske det är. Har ju en del!
    Skall kolla upp medicinen! På vilket sätt hjälpte det tyckte du?
    Jag hade inte just hosta (även om jag vet att det är ett av många symptom vid sura uppstötningar). Jag har haft hemsk halsbränna, sura uppstötningar, hicka, rapningar och fått ligga med flera kuddar under huvudet i halvsittande ställning trots andra av apotekets tuggtabletter som varar ca 1-2 timmar. Med en tablett Omeprazol per dag har allt detta försvunnit. Jag kan till och med sova med bara en kudde! Jag märker direkt om jag glömmer ta kapseln för någon timma senare börjar halsbrännan igen.
Svar på tråden hostar på natten! varför ?