Går det att träna bort mammamagen? Hur?
Det har visserligen bara gått 2 månader sedan jag fick barn och jag blev snittad så jag vet om att jag är tidigt ute med den här frågan ... Jag får inte träna på 3 månader efter snittet, så jag har ca 1 månad kvar som jag måste vara försiktig.
Jag har varit ganska vältränad före graviditeten då jag höll på med ridning , sprang ca 2 ggr i veckan och var på gymmet en hel del där jag gjorde lite blandat .
Så att se på min egen kropp i spegeln nu känns ju lite små jobbigt :( och jag längtar efter att få komma tillbaka i form igen !
Jag gick upp ca 22 kg under graviditeten och har nu 2 månader efteråt tappat ungefär hälften så jag har hälften kvar :) ...
Jag går raska promenader varje kväll ca 5 km ( jag ökar långsamt hela tiden) och varannan dag kör jag på min egen diet , bara grönsaker hela dagen .
Men det händer ytterst lite på vågen :( , och magen bara hänger helt slappt .
Hur blir jag av med den?? Går det att bli av med den ?
Hur ska jag börja träna för att få bort den? Och komma tillbaka i form igen ?
Har hört att situps inte hjälper ett skit eftersom musklerna har delat på sig för att göra plats för barnet. Man ska tydligen börja träna långt inifrån , hur gör jag det?
Nu vet jag att jag är tidigt ute och måste ta det lugnt en månad till så att min kropp får läka och särskilt i snittet . Men den dagen då jag så smått kan börja göra lite mer än bara promenader så vill jag ha tips på bra träning för att komma tillbaka i form igen : D