• Anonym (Bambi)

Behandling vid missed abortion

Hej kära FL medlemmar!

Fick konstaterat MA i förra veckan. Jag var i v12+3 men läkaren såg inget foster vi VUL. Hade börjat blöda hemma och åkte in akut. Skickades hem med beskedet att jag skulle på återbesök om 10dagar. Fick ingen direkt information eller så hörde jag inte vad läkaren sa pga chocken. Jag har nu blött rikligt och har även haft jäkligt ont i 4 dagar. I kväll kändes det som ngt sprack och sedan forsade det ut blod och en stor klump. Jag har inte riktigt fattat hur det hela ska gå till. Ringde KK-akuten i förrgår men den sköterskan var extremt otrevlig. Hon pratade om att det är bäst att kroppen stöter ut fostret själv. Jag fick till och med frågan, hur jag trodde man gjorde förr... Har jag fattat det rätt då, finns det kvinnor som fått MA och varken blivit skrapade eller fått Cytotec? Ni som vet, snälla skriv.

• Svar på tråden Behandling vid missed abortion
  • pastamamman

Det låter ju som att din kropp tar hand om det hela själv. Det finns absolut kvinnor som får MA utan att få hjälp. Ett vanligt missfall vet man ju egentligen inte om det är en MA eller inte eftersom man inte vet om fostret har varit dött ett tag innan det kommer ut om man inte kollat det (om du fattar vad jag menar).

Beklagar ditt MA

• Gweny

uch beklagar ditt ma!

Om du blöder väldigt mycket eller har massa smärtor så åk in till gynakut, så du kan få kolla upp det mer. Finns ju alltid risk för att inte allt kommer ut ordentligt. Tråkigt du blev bemött så nonchigt!!

Jag fick själv ett ma i somras, men kom inte igång något själv, så blev skrapning för mig.

• pastamamman

Precis, blödningarna bör ju avta, annars måste du åka in!

Gweny skrev 2015-02-24 00:19:43 följande:

uch beklagar ditt ma!

Om du blöder väldigt mycket eller har massa smärtor så åk in till gynakut, så du kan få kolla upp det mer. Finns ju alltid risk för att inte allt kommer ut ordentligt. Tråkigt du blev bemött så nonchigt!!

Jag fick själv ett ma i somras, men kom inte igång något själv, så blev skrapning för mig.

• emelie vilmer

Jag tycker du ska ringa till kk/ gynm igen och kräva att få en tid. Om inte en tid direkt så kan du säga att du vill ha tid om en vecka för att kolla så det inte finns rester kvar.

Jag har precis fått ett missfall och ringde gynmottagningen och dem var väldigt noga med att man skulle undersökas ordentligt för att inte rester ska finnas kvar mm..

Svar på tråden Behandling vid missed abortion