• Fana

    Hur klär ni krypbebisar för utomhuslek?

    Hej! 

    Nu kommer våren och vår lilla kommer nog vilja krypa/sitta lite utomhus med storasyster. Några tips på bra kläder? Funderar på skaloverall från pop men den finns inte i strl 68. 

    Mvh Jenny

  • Svar på tråden Hur klär ni krypbebisar för utomhuslek?
  • CissiJissi

    Åh tänk att våren närmar sig ??

    Min bebis kröp aldrig utomhus så vi behövde inget särskilt för sånt, men om jag hade en krypare nu så skulle jag faktiskt klä på en begagnad overall från second hand som inte var så farlig att slita ut!

  • Fana

    Jag letar som en tok efter begagnat för jag tänker som duGlad. Men det är svårt att hitta tex ofodrad overall som klarar lite väta i så liten storlek! 

  • Mellanmjölkens land

    Yngsta (som är född i slutet på oktober) fick ärva storasysters skalbyxor i stl86 vilka kompletterades med en vindfleecejacka och storasysters skalvantar på fötterna. Hon hade då precis börjat med 74 på överkroppen men hade fortfarande 68 på underkroppen. Det vart lite bylsigt men hon var ju inte så rörlig där i början. Framåt sommaren när hon blev mer rörlig köpte vi en skaljacka i stl80 (storasysters var i stl92 så den var inte ett alternativ att ärva)

  • aelb

    Just nu använder jag overall på min flicka men var faktiskt och inhandlade skalbyxor på Lindex idag. Så nu när det är fint väder blir det skalbyxor, fleece jacka eller liknande och fingervantar :)

    Kan tillägga att hon är super rörlig så overallen ser för hemsk ut efter lekplats besök, men så länge hon har roligt så spelar det ju ingen roll :)

Svar på tråden Hur klär ni krypbebisar för utomhuslek?