samhall? någon med erfarenheter?
Hej kanske ska börja i höst sa dem på ams och då samhall?
Någon med positiva erfarenhetet? Hur länge jobbade du på samhall? Vad gjorde du? Lön?
Hej kanske ska börja i höst sa dem på ams och då samhall?
Någon med positiva erfarenhetet? Hur länge jobbade du på samhall? Vad gjorde du? Lön?
Är gift med en som är anställd där.
Värdelöst ställe, iaf i södra delen av landet, här bli folk runtskickade på alla möjliga ställen så aldrig en fast arbetsplats o vill de ha ett fast ställe få dr fixa det själva på fritiden o då max två veckors praktik o sen måste de bli antingen inhyrda ellet anställda.
Folk bli mobbade, hotade o dåligt behandlade på alla möjliga sätt från personalledare o högre uppsatt folk.
Här har fler mått betydligt mycket sämre efter nåt år än när de blev anställda, många som går in i väggen o blir djupt deprimerade
Tråkigt att höra
Verkar samma som andra säger
Blir rädd
Men lönen? Hur är den?
Måste man jobba 8 timmar om dagen?
Jag började på Samhall som praktikant hösten 2013. Efter några månader fick jag en utvecklingsanställning som varade i ett år, nu är jag arbetslös. Jag har nedsatt arbetsförmåga pga neuropsykiatrisk diagnos.
På Samhall jobbade jag som trappstädare. Tyckte det var skönt att jag fick städa själv ganska ofta för jag har problem med det sociala. Var lite för hårt fysisk, hade konstant ont i kroppen. Lite för mycket stress, jag är extremt stresskänslig.
Kollegorna var trevliga, jag kände mig accepterad fast jag är udda.
Personalledare och de högre upp var inte alls trevliga, de hade dåligt bemötande och otrevlig attityd. De hade ingen förståelse alls för folk med sjukdomar och diagnoser.
Min lön låg på 14 000 kr efter skatt. Man får heltidslön på Samhall fast man inte klarar heltid. Jag började med 4 timmar per dag och testade sen 6 timmar per dag, 8 timmar per dag jobbade jag aldrig.
Min lön låg på 14 000 kr efter skatt. Man får heltidslön på Samhall fast man inte klarar heltid. Jag började med 4 timmar per dag och testade sen 6 timmar per dag, 8 timmar per dag jobbade jag aldrig.
Samhall är ett anpassad arbetsplats för de med NPF diagnos, psykisk eller fysisk sjukdom.
Fick ni välja vilken arbetsuppgift ni vill ha?
Pratade med af idag på samhall får man max vara 6 månader sen är man ute till den vanliga arbetsmarknaden igen
Skumt
Pratade med af idag på samhall får man max vara 6 månader sen är man ute till den vanliga arbetsmarknaden igen
Skumt
Har du rätt till akassa nu när du söker vanliga jobb?
Vad får dig att inte vilja tillbaka till samhall?
Har du rätt till akassa nu när du söker vanliga jobb?
Någon mer med postiva erfarenheter eller tvärtom?
Fick nyss reda på att det är svårt att få samhall här i denna kommun där jag bor
De har tre reketionsträffar och ska då välja mellan ca 50- 100 st
Detta är ju jätte svårt att få samhall här
samhall låter som något bygg företag ? tråkigt
Nja bygg har jag aldrig hört talas om utan mer trädgård, lokalvård med mera