• Flickis

Hade du luft i magen efter ditt kejsarsnitt?

Jag ska snittas på fredag så det är nära nu.

Behöver få veta inför op eftersom jag vill äta "rätt" så jag inte får luft...

Mamma till tre
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du luft i magen efter ditt kejsarsnitt?
  • Saile

Du blir nog gasig varken du vill eller inte efteråt! Tarmarna lixom lägger av en dag eller två!

Jag hade sjuka magsmärtor pga gas som inte kom ut! De gjorde ondare än själva snittet

• Flickis
    Saile skrev 2015-02-24 19:23:08 följande:

Du blir nog gasig varken du vill eller inte efteråt! Tarmarna lixom lägger av en dag eller två!

Jag hade sjuka magsmärtor pga gas som inte kom ut! De gjorde ondare än själva snittet

Tack för svaret. Tror du man kan äta något speciellt dagen innan snittet för att förhindra det?
    Mamma till tre
  • Mamori

De sprutar väl in gas i buken för att lättare kunna operera? Sedan diffuserar det in i tarmarna bland annat. Tycks minnas att jag hade liknande efter en utomkvedesop och jag är i princip aldrig gasig i magen annars så det måste ha varit pga open. Tror att man får stå ut helt enkelt Obestämd

• VB52015

Jag hade inte ett dugg problem med min mage efter mitt snitt, kunde göra nr två utan problem ca 12 h efter snittet och fisarna kom ut vare sig det var läge eller inte. Men aldrig att jag hade ont efter snittet, mycket värre efter min vaginala förlossning, förstoppad i tre veckor då.

2007 | 2013 | 2015
  • Missyk

Oroa dig inte, det kommer gå jättebra! Du kommer inte ha tid att ens tänka på snittet.

• Erli

Hade helt galet med gaser (och smärtor) efter mitt akutsnitt med yngsta sonen. Håller med den som skrev att det var värre än förlossningen (snittades när jag var öppen 9cm). Dock uppstod komplikationer under snittet så de opererade även på tarmväggen på två ställen så det kan ha varit en orsak.

Med första sonen blev det så kallat katastrofsnitt utan komplikationer och då hade jag inte några gaser som jag kan minnas.

Lycka till! Det kommer säkert gå fint :)

• JA77
    Mamori skrev 2015-02-24 21:46:09 följande:

De sprutar väl in gas i buken för att lättare kunna operera? Sedan diffuserar det in i tarmarna bland annat. Tycks minnas att jag hade liknande efter en utomkvedesop och jag är i princip aldrig gasig i magen annars så det måste ha varit pga open. Tror att man får stå ut helt enkelt Obestämd

Nej, det gör man inte, det görs bara vid titthålsoperationer. 

TS, du kan inte förhindra detta på något sätt, utan kirurgin i sig gör att tarmarna kommer stå still ett tag (även om man inte opererar i tarmarna).
Svar på tråden Hade du luft i magen efter ditt kejsarsnitt?