Hade du luft i magen efter ditt kejsarsnitt?
Jag ska snittas på fredag så det är nära nu.
Behöver få veta inför op eftersom jag vill äta "rätt" så jag inte får luft...
Jag ska snittas på fredag så det är nära nu.
Behöver få veta inför op eftersom jag vill äta "rätt" så jag inte får luft...
Du blir nog gasig varken du vill eller inte efteråt! Tarmarna lixom lägger av en dag eller två!
Jag hade sjuka magsmärtor pga gas som inte kom ut! De gjorde ondare än själva snittet
Du blir nog gasig varken du vill eller inte efteråt! Tarmarna lixom lägger av en dag eller två!
Jag hade sjuka magsmärtor pga gas som inte kom ut! De gjorde ondare än själva snittet
De sprutar väl in gas i buken för att lättare kunna operera? Sedan diffuserar det in i tarmarna bland annat. Tycks minnas att jag hade liknande efter en utomkvedesop och jag är i princip aldrig gasig i magen annars så det måste ha varit pga open. Tror att man får stå ut helt enkelt
Jag märkte inte av något sådant alls, var precis som vanligt.
Jag hade inte ett dugg problem med min mage efter mitt snitt, kunde göra nr två utan problem ca 12 h efter snittet och fisarna kom ut vare sig det var läge eller inte. Men aldrig att jag hade ont efter snittet, mycket värre efter min vaginala förlossning, förstoppad i tre veckor då.
Oroa dig inte, det kommer gå jättebra! Du kommer inte ha tid att ens tänka på snittet.
Hade helt galet med gaser (och smärtor) efter mitt akutsnitt med yngsta sonen. Håller med den som skrev att det var värre än förlossningen (snittades när jag var öppen 9cm). Dock uppstod komplikationer under snittet så de opererade även på tarmväggen på två ställen så det kan ha varit en orsak.
Med första sonen blev det så kallat katastrofsnitt utan komplikationer och då hade jag inte några gaser som jag kan minnas.
Lycka till! Det kommer säkert gå fint :)
De sprutar väl in gas i buken för att lättare kunna operera? Sedan diffuserar det in i tarmarna bland annat. Tycks minnas att jag hade liknande efter en utomkvedesop och jag är i princip aldrig gasig i magen annars så det måste ha varit pga open. Tror att man får stå ut helt enkelt