• Anonym (Nojig)

Var kan man gömma sina värdesaker?

Var är bra ställen eller prylar att gömma värdesaker i som smycken, pass och annat som är stöldbegärligt? När man ser på program som Stoppa tjuven så verkar dom ju hitta allt på en minut. Så vad är bra gömställen både från tjuvar men även hantverkare, städerskor och annat löst folk ( Tungan ute ) som kan tänkas besöka en? Kassaskåp är säkert bra men oftast lätta att hitta och det är inte svårt att lista ut att det är där värdesakerna ligger så om man vill vara lite mer kreativ var ska man lägga sakerna då så att man slipper anklaga kompisen för att ha snott ens armband som låg framme i badrummet?

• Svar på tråden Var kan man gömma sina värdesaker?
  • Anonym (Fattig mamma)

Jag gömmer pengar i Bibeln, där är det nog ingen som letar... 

• Anonym (Nojig)
    Anonym (Fattig mamma) skrev 2015-02-25 07:25:04 följande:
    Jag gömmer pengar i Bibeln, där är det nog ingen som letar... 

Var gömmer ni andra saker? Man kan ju vara anonym så ge lite bra förslag nu.
  • Anonym (***)

Jag förstår inte, om det är kompisar du är rädd för, så lägg dina värdesaker i sovrummet, där går väl kompisarna inte in?

Och vad gör det att folk fattar att grejorna är i ett kassaskåp, du lämnar väl inte ut koden?

• Anonym (Nojig)
    Anonym (***) skrev 2015-02-27 18:17:23 följande:
    Jag förstår inte, om det är kompisar du är rädd för, så lägg dina värdesaker i sovrummet, där går väl kompisarna inte in?

Och vad gör det att folk fattar att grejorna är i ett kassaskåp, du lämnar väl inte ut koden?
    Jag skämtade om kompisarna men hantverkare har man ju hemma ibland. Alla vill väl veta bra ställen att gömma sina värdesaker på?
  • Anonym (bra ställen)

Har också sett programmet och tänkt samma tanke och funderat på bra ställen att gömma smycken eller pass.tex.

Ett ställe som dom aldrig har rivit i t.ex. är i badrummet eller i torrskåpet. I badrummet kan man lägga sakerna under badkaret (i plastpåsar förstås) och i torrskåpet i Cornflakes- eller ris, pastapaketen. Micron är ett bra stället också eller i ugnen.

• Anonym (***)
    Anonym (Nojig) skrev 2015-02-27 18:27:53 följande:
    Jag skämtade om kompisarna men hantverkare har man ju hemma ibland. Alla vill väl veta bra ställen att gömma sina värdesaker på?
    Skaffa ett kassaskåp. Eller bankfack.
  • Anonym (---)

I vårat hus så var det lösa lister längst med golvet i köket. Ganska höga sådana. 2 av dom var lösa. Den förra ägaren hade byggt det så så att dom kunde lägga alla värdesaker där när dom var på semester o dyl. Väldigt smart! Men vi har inte kvar det sedan vi renoverade om köket..

Kanske dumt att tipsa om såhär, men ja, i ett hus finns ju ganska många möjligheter. Vi har typ allt i en byrå i hallen. Så jäkla dumt jag vet. Men har en tanke om det börjar brinna så får jag med det viktigaste. Fotoalbum, pass, smycken osv.

• Anonym (Nojig)
    Anonym (---) skrev 2015-02-27 18:51:22 följande:
    I vårat hus så var det lösa lister längst med golvet i köket. Ganska höga sådana. 2 av dom var lösa. Den förra ägaren hade byggt det så så att dom kunde lägga alla värdesaker där när dom var på semester o dyl. Väldigt smart! Men vi har inte kvar det sedan vi renoverade om köket..

Kanske dumt att tipsa om såhär, men ja, i ett hus finns ju ganska många möjligheter. Vi har typ allt i en byrå i hallen. Så jäkla dumt jag vet. Men har en tanke om det börjar brinna så får jag med det viktigaste. Fotoalbum, pass, smycken osv.
    Det med listerna är ju jättesmart! Någon som har fler sådana tips?
Svar på tråden Var kan man gömma sina värdesaker?