• Gäst1300

Byta skola årskurs 9?

Hejsan, jag är en tjej som just nu går i 8an och nästa år ska jag börja nian. Mitt meritvärde ligger på 237, och jag är en väldigt ambitiös och lättlärd tjej.

Nu är det så att jag har några dagar på mig att bestämma mig ifall jag vill flytta med min pappa och min syster till min drömgård. Allt lutar mot att jag vill, men jag är så himla rädd. Så himla rädd att jag inte ska hinna visa lärarna vad jag kan på endast 1 år. Att betygen då inte ska räcka. Hur skulle ni spekulera?? Snälla behöver hjälp!!

• Svar på tråden Byta skola årskurs 9?
  • Gäst1300
    Gäst1300 skrev 2015-02-24 22:30:15 följande:

Hejsan, jag är en tjej som just nu går i 8an och nästa år ska jag börja nian. Mitt meritvärde ligger på 237, och jag är en väldigt ambitiös och lättlärd tjej.

Nu är det så att jag har några dagar på mig att bestämma mig ifall jag vill flytta med min pappa och min syster till min drömgård. Allt lutar mot att jag vill, men jag är så himla rädd. Så himla rädd att jag inte ska hinna visa lärarna vad jag kan på endast 1 år. Att betygen då inte ska räcka. Hur skulle ni spekulera?? Snälla behöver hjälp!!

Jag vill då komma in på naturvetenskaps programmet, på en antagligen liten skola...// TS
  • Rut the cat

Jag tror det ordnar sig :) jag var också superambitiös i högstadiet, bröt ihop om jag inte fick MVG i allt. Ångrar nu att jag oroade mig så mycket för det. Vad är intagningspoängen till natur? Kommer du in även om du har VG i vissa ämnen?

• emmmsa

Jag bytte skola när jag skulle börja nian och det var typ det bästa jag gjort! Alla lärarna lärde känna mig snabbt och dom hann se vad jag kunde innan vi slutade! Tror och hoppas att det kommer funka för dig med! Jag gick ut med 252,5 i meritpoäng och höjde de flesta av mina betyg i den nya klassen!

Lycka till!

Svar på tråden Byta skola årskurs 9?