• Ebba93

Ena bröstet har växt den andra inte??

Hej. Runt ca 2 månader tillbaka har min högra bröst varit jätte känslig. Det gör ont bara jag råkar nudda den. Den har växt enormt mycket. Jag har tidigare haft C kupa, men jag har gått ner o vikt, o de va få mina bröst blev små. Idag har jag B kupa på ena o den andra typ D kupa. Min man har också märkt att mitt högra bröst har växt. Jag trivs inte med det. Hatar mig själv! Det ser så äckligt ut.Är det normalt? Jag är jätte orolig och tänkte boka tid hos läkare. Nån som vet vad som är fel ?? tacksam för svar!

• Svar på tråden Ena bröstet har växt den andra inte??
  • Annelie 76

Troligtvis inget fel. Mina bröst har också blivit så vartefter. Från början var de ungefär lika stora och B-kupa. Innan jag blev gravid var ena bröstet ungefär en halv kupstorlek större och C-kupa. Nu efter andra graviditeten är stora bröstet dubbelt så stort som det andra och ger dubbelt så mycket mjölk. Har E-kupa nu.

• Jonossi

Hej, jag har exakt samma problem ! Jag pratade med barnmorskan och hon sa att det inte va någon fara, säkert hormoner eller ägglossning. Men jag har haft det i tre veckor nu och idag märkte jag att bröstet vuxit enormt mycket, BH passar inte mer, på ena. Jag har pcos och antar att det är något sånt eftersom ja inte får mens av mig själv. Men blir lite orolig och det är obehagligt, gör ont när ja bara nuddar, ja vill inte ha det så stort och spänt. Ska prata med barnmorskan igen idag ????

• myrank

Troligen bara hormonförändringar eller liknande. Men kolla upp det! När brösten ändrar (om det inte hör samman m graviditeten och amning) bör man alltid kolla.

Jag hade en tillväxtknuta i ena bröstet när mitt ena bröst helt plötsligt ändrade form. Den satt så långt in att den enbart upptäcktes efter en extra mammografi. Den var helt ofarligt men man tog en biopsi för att vara säker på att det inte var cancer.

Svar på tråden Ena bröstet har växt den andra inte??