listr1995 skrev 2015-02-27 07:49:10 följande:
Jo, det är sant.. Men han kändes verkligen sådär 100% rätt, är så jäkla chockad och ledsen för jag trodde han kände samma, han uttryckte sig verkligen så och betedde sig så.. Jag menar, senast i lördags längtade han så mycket efter att få komma hit och saknade mig. Jag undrar vad fan som fick honom att tänka annorlunda.. Det känns nästan som att det finns en annan tjej i bilden, även fast han sagt jättemånga gånger redan att det inte är så (eftersom jag frågat så mycket), och han har alltid varit ärlig.
Jag ville uppleva allt det där med honom, han var mitt stöd i livet eller hur man ska säga. Han fick mig att utveckla mig själv, bli en bättre människa, bli den jag vill vara. Jag har alltid varit rädd för att göra saker själv, eller rättare sagt - jag kan inte göra saker själv, det går inte. Han var mitt enda hopp att ta mig bort från Norrbotten och ner till södra Sverige till exempel.. Har aldrig råd med en lägenhet själv där.
Det känns i alla fall bra att höra, jag hoppas jag också känner så en dag. Just nu känns det som att jag aldrig kommer vilja ha någon annan :( vet inte hur jag ska gå vidare, är ledsen hela tiden.. Jag ska i alla fall gå ut på en ny krog med vänner nu på lördag. Jag hoppas verkligen jag får ha kul och tänka på annat, men är rädd att jag ska "snea" och eventuellt ringa honom och göra bort mig.. Om inte så är jag rädd att sova själv för kommer få vara så ledsen :( det känns inget bra alls, även om jag vet att jag måste ta mig ut för min egen skull.
Tack för orden, så himla mycket. Det är sånt här som får mig att orka ta mig igenom dagen. <3
Anonym (Peace) skrev 2015-02-26 14:06:23 följande:
Han var ju ärlig som sa hur han kände det. Alla behöver bli älskade, du kommer över det helt säkert. Gör något trevligt för att skingra tankarna.
Jo, han har alltid varit ärlig.. Jag förstår bara inte. När jag var hos honom senast sa jag, på skämt, "alltså tänk skulle du bara mitt i allt inte komma till mig! Så skulle jag få sitta där helt ensam och vänta haha! Va hemskt det skulle vara!" Han "men haha vad säger du? Kom hit, klart jag aldrig skulle göra det! Knäppis!" Jag "nej jag vet, men egentligen skulle det kunna hända fast jag vet att du aldrig skulle göra så :)" så la vi oss och bada kramade varann och sa (som vi alltid brukade) "vi är bäst. Jag älskar dig!".
Tydligen började han fundera på oss efter det.. På om han verkligen älskar mig osv.. Och kom fram till att han inte gör det. Hur fan kunde det få honom att tänka så!? Jag skrattade till och med medans jag sa det! Jag önskar så jäkla mycket att jag skulle kunna spola tillbaks tiden och få det osagt! :'(
Jag förstår att du känner att han var 100% rätt men tro mig så kommer du att känna igen men för en kille som älskar dig och vill satsa på dig! Det finns inte bara en kärlek i livet! Tro mig! Jag har haft 3 stora kärlekar där allt har känts 100% rätt, fram tills jag träffade min fjärde stora kärlek i livet! Då insåg jag att de andra inte var 100% utan att det är denna kille som är 100%! Du har blivit en erfarenhet rikare och så som han håller på med velandet och tomma ord så verkar det vara lite för enkelt för honom att bara slänga bort allt som ni har haft! Du förtjänar bättre och du kommer att hitta bättre! Jag lovar! :)
Du måste bli stark i dig själv och finna styrkan att våga göra saker ensam. För du är ung och en kille ska inte vara den som gör ditt liv bättre. Du måste vara nöjd med dig själv för att kunna vara nöjd i ett förhållande utan att vara beroende av någon annan. Är du beroende av någon annan så kan du komma att utnyttjas på ett sätt som bara sårar dig och gör dig illa! Du måste själv ta ditt ansvara för ditt egna liv och din egna lycka! Du kanske inte har råd eller möjlighet att flytta just nu. Men du är bara 19 år söta du! Om ett år kanske ditt liv ser helt annorlunda ut och du har råd att flytta Söder ut, öster ut, väster ut. The sky is the limit!! :) Du måste bara ge dig själv tid att mogna och utvecklas så ska du se att du kan klara dig på egen hand utan en man i ditt liv. En man ska komplettera dig, Inte styra dig! :) Jag brukar säga att mannen ska vara vinden i mitt segel men han ska inte vara mitt segel! :P
Låt tiden läka dina sår. Det bästa sättet att gå vidare är att klippa alla band. Sluta höra av dig till honom och låt tystnaden läka dina sår. Genom att du konstant har kontakt med honom så kommer du bara att ha falska förhoppningar. Spendera din tid med vänner, familj, träning eller andra intressen så ska du se att varje minut, varje timme, varje dag blir lite enklare för varje stund som passerar! :)
Om du är rädd för att snea. Lämna mobilen hemma! När du kommer hem kommer du förmodligen att tänka så pass klart att du inte hör av dig till honom. Under kvällen när man blir lite på lyset så är det fööööör enkelt att ta fram mobilen och ringa eller sms:a. Men om du väntar tills du kommer hem så har du nog nyktrat till så pass mycket att du låter bli! ;) Sova själv behöver du ju inte göra. Sov hos en kompis! :) Och ha en tjejkväll! :) Det finns väl inget mysigare än att bara ligga och snacka med en polare tills man somnar? :)
Det där som du vill få osagt.. Tänk inte mer på det!! En kille som dumpar en tjej för några ord är fan inte värt att lägga varken tid eller energi på!! Så glöm det och gå vidare! Det finns bra mycket bättre killar där ute som kommer att älska dig oavsett vad du säger och gör!!
Ha så kul till helgen nu gumman och se till att bli stark i dig själv så att du inte känner att du måste ha någon annan för att kunna fungera! Styrka och kram till dig söta fina du! :)