• Josie79

Barnvänliga områden kring Oslo?

Hej alla! Vi kommer att flytta till Oslo nu i vår/sommaren 2015 och undrar om nån har koll på bra områden där? Vi funderar på Asker eller i alla fall på västkanten och skulle gärna också vilja veta hur kvaliten på förskolor och skolor ser ut.

Nån som vet?

• Svar på tråden Barnvänliga områden kring Oslo?
  • Donum

Har ingen aning om förskolor och skolor men jag bodde på Frogner och det är ju fint. Vill ni bo utanför så finns t ex Sandvika också.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Josie79

Tack för tipset! Min man jobbar på Fornebu så det vore bra med ett ställe hyffsat nära det.

• Donum
    Josie79 skrev 2015-02-25 10:16:54 följande:

Tack för tipset! Min man jobbar på Fornebu så det vore bra med ett ställe hyffsat nära det.

Sandvika ligger väl nära Fornebu?

Vet inte hur lätt/svårt det är att få tag i hus där dock. Det var många år sedan jag jobbade där.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Josie79

Jo det ligger också nära, nu hoppas vi bara det finns hus att hyra. Få se vad som ligger ute.

• PL86

Hej!

Såg att meddelandena var ngn månad. Hur har det gått för er? Vi ska flytta till Oslo i augusti, min man har fått jobb där. Just nu känner jag mig rätt uppgiven på att hitta ngt boende!

Lycka till för er!

Svar på tråden Barnvänliga områden kring Oslo?