• Roxia

Snälla hjälp ????

Snälla ni, har ni nå tips på vad jag kan göra med min magsjuka son, han har varit sjuk sen i söndags. Får inte behålla ngt han får i sig. Varken vitt bröd, saft eller vätskeersättning ????. Han orkar knappt va uppe på benen och har inte lekt sen i söndags. Sover mer än han är vaken. På barnakuten är dem inte oroliga förrän det typ är blod i avföringen eller spyan, men som mamma är det jättejobbigt att se honom så matt å ledsen ????. Har ni nå tips på vad jag kan göra. Vore väldigt väldigt snällt.

• Svar på tråden Snälla hjälp ????
  • Jodyanna

Försök få i han vätskeersättning med 1 tesked va 5e min. Hela Tiden. Testa isglass också. Hur gammal är barnet?

• Minisen

Ring 1177! med små bar ska en åka in snabbare än med vuxna. Kan hända behöver hen lite dropp.

• nokla

Kissar han då? Ge saft eller hellre vätskeersättning som sagt på tesked var 5:e minut och ring 1177.

• ummsumaya
    nokla skrev 2015-02-25 10:18:27 följande:

Kissar han då? Ge saft eller hellre vätskeersättning som sagt på tesked var 5:e minut och ring 1177.

• Roxia

När han är vaken får han 5ml/5min av vätskeersättning. Han kissar åtminstone var 6:e timme som dem säger på 1177 att han bör.

Läkarna på barnakuten gör inget förrän de typ är blod i avföringen eller i kräket ????. Har ringt 1177 flera ggr sen i söndags men dem säger saker jag redan vet ????..

• Jodyanna

Jättekonstigt att dom vill vänta tills de kommer blod?

ger du alvedon? Ibland kan dom får lite energi av de om dom har feber och då kanske barnet orkar lite mer vätska. hur är de med feber?
  • nokla

Om han kissar som han ska kan de inte göra så mycket mer för honom på barnakuten. Hur gammal är han? Min dotter var magsjuk och helt sängliggande (satt inte ens upp) i 10 dagar när hon var just kring 2 år och fick vätskeersättning på tesked var 5:e minut dygnet runt, skitjobbigt men i övrigt kan man inte göra mer än å vänta på att det ska gå över.

Svar på tråden Snälla hjälp ????