• Äldre 25 Feb 13:25
    4252 visningar
    27 svar
    27
    4252

    Babysitter eller babygym?

    Vad rekommenderar du till ett nyfött barn som vill aktiveras?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Babysitter eller babygym?
  • Äldre 25 Feb 13:31
    #1

    Ett nyfött barn rekommenderar jag ingetdera :) då är det mer än mysigt och aktivt och spännande nog för spädbarnet att vara i mammas och pappas famn <3

    Sen så är det nyttigt för dem att få ligga lite på golvet och då kan babygym vara roligt, i te nödvändigt dock, men de är ju roliga och mjuka :)

    De andra alternativen är ju bara för oss vuxna för att vi ska få "avlastning", regeln är att barnet aldrig är mer än 30min i dem.

  • Äldre 25 Feb 13:32
    #2

    Vår dotter tyckte det var jättekul med både och. Vi köpte en billigare babysitter (jättefin, fanns på Ica Maxi) och ett begagnat billigt babygym från Ikea :) För man vet ju aldrig om barnet kommer uppskatta det, så ville inte lägga några stora summor. Tiden dom använder det är ju också rätt begränsad.

  • sextio­talist
    Äldre 25 Feb 13:47
    #3

    Det är ju två olika saker, går dessutom att kombinera.

  • Äldre 25 Feb 13:58
    #4

    Till ett nyfött inget av det men efter nån månad var både sitter och gym väldigt uppskattat. Gymmet använda än och nu är hon 6 månader. sitter slutade var kul vid 4 månader.

  • Äldre 25 Feb 14:37
    #5

    Ett nyfött barn behöver ju varken eller. Äta, sova och bära räcker. Men sen har vi använt både babysitter och babygym. Båda har varit uppskattade.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Äldre 25 Feb 14:42
    #6

    Jag skulle inte direkt kalla det avlastning men jag tyckte det var praktiskt att ha en babysitter för att ha båda händerna fria en stund. Babygymmet blev uppskattat från 5-6 veckor. Vi hade en billig babysitter som blev för liten runt 4 månader och köpte då en större/bättre. Hade varit bäst att ha den från början egentligen.

  • Batmam­ba
    Äldre 25 Feb 14:47
    #7

    En nyfödd kan inte ens fokusera blicken och behöver främst sina föräldrar, så jag röstade "ingetdera".

    Men senare har våra båda barn gillat att sitta i sittern med babygymmet (en träbåge med grejer i) framför sig.

    Nu vid 1/2 år är hoppgungan kul en liten stund också.

  • Äldre 25 Feb 15:42
    #8

    Mina barn satt/halvlåg babysittern när de var några dagar gamla. Men vi tog nog inte fram babygymmet förrän se var en månad eller så. Båda var uppskattade. Babysittern slutade vi med när barnet kunde sitta själv, i dotterns fall (lättast att minnas yngsta barnet) var hon 4,5 mån. Kanske sonen var 6 mån? Gymmet slutade de kanske använda när de var kring halvåret.

  • Äldre 26 Feb 12:30
    #9

    Hej! Jag borde ha förtydligat: jag har en nyfödd NU och funderar på vad jag ska köpa framöver

  • Äldre 26 Feb 12:30
    #10
    sextiotalist skrev 2015-02-25 13:47:19 följande:

    Det är ju två olika saker, går dessutom att kombinera.


    Berätta gärna!
Svar på tråden Babysitter eller babygym?