• sochc

Gravid v 11 och mår bra

Hej på er.

Detta är min första graviditet och man har hört att folk mår illa osv. Men jag har mått jätte bra under dessa veckor. Lite huvudvärk och yr, hugger till lite i magen ibland. Dock har jag haft period då jag vart supertrött. Jag börjar nu bli orolig över att det inte är som det ska pga av att jag mår så bra som jag gör. Bör jag vara det? Lite ängslig.

• Svar på tråden Gravid v 11 och mår bra
  • lindajhlala25

Hej!! Nej gud nej det tror jag absolut inte dU behöver. När jag väntande mitt första barn mådde jag hemskt dåligt. Nu är jag gravid I v 16 och jag har mått så himla bra inte känt nånting bara lite växtvärk och varit trött. förstår ju att man blir lite orolig det blev jag också. för att jag mådde så himla dåligt med ettan:)

• Linae86

Jag väntad oxå vårat första barn, är i v 7 och känner precis som du. Trött, ont i brösten och ont i bäbismagen till och från. Men annars mår jag mycket bättre än jag förväntat mig. Jag tror nog att det kanske kan vara så att de som mår sämre pratar mer om det och det är oftast det man får höra. De som mår bra har nog inte så mycket att säga ;) Därför har man nog gått runt och trott att alla mår dåligt och att det vore konstigt om man inte gör det. Så länge jag inte har någon blödning eller något som tyder på mf försöker jag bara njuta av att må så bra som jag gör :)

• sochc

Åh tack lugnade mig lite ????. Har läst så mkt om

MF å allt sånt. Men inte märkt något åt det hållet alls som tur är. Men man blir helt nojig.

• Linae86
    sochc skrev 2015-02-25 21:25:30 följande:

Åh tack lugnade mig lite ????. Har läst så mkt om

MF å allt sånt. Men inte märkt något åt det hållet alls som tur är. Men man blir helt nojig.

Jag håller med, jag är oxå orolig för mf! Men försöker att tänka bort det. Du har ju ändå snart gått över de första 12 kritiska veckorna! :) Du ska nog ha en himla otur om du skulle få mf nu. Det är nog ingen fara :)
  • sochc

Hur vet man / märker man att fostret lever då och inte självdött? Ska till bm den 11 o lyssna på hjärtljudet. Men kan man märka på nåt sätt att de inte lever? Sry för mina alla frågor.

Svar på tråden Gravid v 11 och mår bra