• VIDE MI

    Vide eller Nelson

    Vilket namn föredrar du av

    Fråga 1. Vide eller Nelson!

    Fråga 2. Vilgot eller Vilhelm!

  • Svar på tråden Vide eller Nelson
  • DenNamnbitne

    Om jag försöker vara objektiv blir det Nelson respektive Vilhelm. Vide känns för sött och vänt jämfört med starkare Vidar. Nelson känns visserligen som ett efternamn, det passar ju inte i Sverige, men det är rätt snyggt ändå. Både Vilgot och Vilhelm är fina men det förstnämnda blir lite för gulligt och det sistnämnda är seriöst och vackert. 

  • Ptrisan

    Nelson var ju jätte fint! Men har du ett "som"!efternamn blir det kanske lite konstigt? Typ Nelson Nilsson

  • fluu

    Av Vide och Nelson föredrar jag faktiskt Vide trots att det är ett hatnamn här.

    Av Vilgot och Vilhelm gillar jag Vilhelm bäst. Det låter för det första mest tyskt(=bra), det låter vuxnare och är vackrare.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • annieh897

    Tveksam till hur bra Nelson funkar som förnamn i Sverige, men föredrar nog ändå det.

    Vilhelm gillar jag mer än Vilgot. Vilgot är lite för barnsligt.

  • Gina43

    Nelson - känner en skön kille som heter så! Men som någon påtalade så känns namnet inte så svenskt. Vet dock inte om det spelar någon roll! Ett okomplicerat namn som kan uttalas på många språk. Vide känns inte så vuxet.

    Vilhelm - klassiskt och fint! Funkar på engelska också. Vilgot får mig däremot att tänka på musikinstrument..

  • Anonym (-)

    Nelson känns som det mest ovanliga av samtliga nämnda namn. Övriga namn hör man ju lite överallt nuförtiden.

  • Xenia
    VIDE MI skrev 2015-02-25 20:35:04 följande:

    Vilket namn föredrar du av

    Fråga 1. Vide eller Nelson!

    Fråga 2. Vilgot eller Vilhelm!


    1. Vide
    2. Vilgot
  • Norrut

    1. Helt klart Vide, jag tycker det är ett toppennamn. Sött på ett barn, segt och starkt till en man. Nelson är det nog egentligen inget fel på heller, men som uppväxt på 90-talet tänker jag bara på den där stackars noshörningen, haha.

    2. Vilhelm! Starkt och bra namn. Vilgot känns lite mesigt i jämförelse.

Svar på tråden Vide eller Nelson