• Anonym (lämnad)

    Fungerar No Contact? Ni som provat eller vill prova, berätta här!

    Jag blev nyss "dumpad" av min pojkvän och bestämde mig för att starta NC - No Contact: man hör inte av sig / svarar på 30 dagar, litegrann i hoppet om att han ska börja sakna mig (då jag tror han tagit mig för givet för jag har alltid, ALLTID hört av mig hela tiden och funnits där, för mycket, även när han inte svarat), men mestadels för att jag tror det är ett bra sätt att gå vidare.

    Någon som provat NC? Hur gick det?

    Hör gärna saker av er som gjort slut med någon och inte fått någon kontakt av ert ex efter det, om ni hade lite känslor kvar ändå, hur kände ni? Och ni som inte hade känslor kvar men ändå tyckte personen var bra, hur blev det för er?

  • Svar på tråden Fungerar No Contact? Ni som provat eller vill prova, berätta här!
  • Anonym (lämnad)

    Vill gärna höra berättelser av er som tänkt prova det också.

    Eller folk som på annat sätt hittat tillbaka till varandra, hur gick det till?

    Man kan säga att jag lever på hoppet nu och behöver en glimta ljus.

  • Anonym (japp)

    Jag har gjort det och det har funkat varje gång, fast jag gör det i 60 dagar. 30 dagar är för kort tid, då kan han fortfarande ha kul och känna "friheten". Efter ingen kontakt på 60 dagar börjar han nog bli lite fundersam på om du har kul på egen hand...

    Och om du inte saknar honom efter 60 dagar, så är det bara att fortsätta din "no contact"

  • Anonym (lämnad)

    Vad kul att höra att det fungerar för dig! Jag får hoppas det gör detsamma för mig. Har han hört av sig till dig under dom 60 dagarna eller har ni inte pratat alls? Hur hörde du av dig när dom 60 dagarna gått?

    Hur många gånger har du gjort det och var det på samma kille/man?

    Ja, det var lite det som var planen antingen blir det bra mellan oss eller så blir det bra utan honom. Jag längtar verkligen efter båda alternativen!

  • Anonym (japp)
    Anonym (lämnad) skrev 2015-02-26 11:58:43 följande:

    Vad kul att höra att det fungerar för dig! Jag får hoppas det gör detsamma för mig. Har han hört av sig till dig under dom 60 dagarna eller har ni inte pratat alls? Hur hörde du av dig när dom 60 dagarna gått?

    Hur många gånger har du gjort det och var det på samma kille/man?

    Ja, det var lite det som var planen antingen blir det bra mellan oss eller så blir det bra utan honom. Jag längtar verkligen efter båda alternativen!


    Det var nu några år sedan, men han hörde av sig då och då under tiden, men jag svarade inte. Jag sa till honom att jag inte tänkte svara, så han fick finna sig i det. Det tog inte ens 60 dagar innan han var tillbaka...

    Det var inte samma kille alla gånger, men denna sista har jag behållit
  • Anonym (nej)

    Det är manipulativt om man gör det i syfte att få någon annan dit man vill ha dem. Och manipulation sabbar bara relationer.

  • Anonym (japp)
    Anonym (nej) skrev 2015-02-26 13:20:29 följande:

    Det är manipulativt om man gör det i syfte att få någon annan dit man vill ha dem. Och manipulation sabbar bara relationer.


    Fast det är väl upp till var och en om man vill ha en relation med någon. Om denne har bestämt sig, så går det nog inte att ändra på hans åsikt genom någon metod...

    Men det skadar inte att försöka! Om inte annat är det bra för en själv också.
  • Anonym (lämnad)
    Anonym (nej) skrev 2015-02-26 13:20:29 följande:

    Det är manipulativt om man gör det i syfte att få någon annan dit man vill ha dem. Och manipulation sabbar bara relationer.


    Jag gör det inte för att det ska bli så, för jag är rätt säker ändå på att det inte kommer bli så. Jag vill mest göra det för att jag ska kunna gå vidare på något sätt, men ändå kunna leva på lite hopp..
    Anonym (japp) skrev 2015-02-26 16:05:37 följande:
    Fast det är väl upp till var och en om man vill ha en relation med någon. Om denne har bestämt sig, så går det nog inte att ändra på hans åsikt genom någon metod...

    Men det skadar inte att försöka! Om inte annat är det bra för en själv också.


    Ja men precis. Och är dom fortfarande lite osäkra så ger det ju dom tid att tänka, dom kanske inser att det var ett misstag..!


    Nej det tycker inte jag heller, antingen så löser det sig med honom eller så löser det sig utan honom! Jag ser åtminstone inte hur det kan göra mer skada..

  • Anonym (hitta tillbaka!)
    Anonym (lämnad) skrev 2015-02-25 22:44:02 följande:

    Vill gärna höra berättelser av er som tänkt prova det också.

    Eller folk som på annat sätt hittat tillbaka till varandra, hur gick det till?

    Man kan säga att jag lever på hoppet nu och behöver en glimta ljus.


    Jag uppskattar tips, ideer om hur skall män hitta tillbaka !
  • Anonym (Vadskamangöra)

    Hur gick det? Gammal tråd men nyfiken hur det gick?  Är nämligen i samma sits nu och har precis börjat med NC. Vet dock inte hur länge. 1 månad känns kort tid men  2 månader känns kanske för långt för att han kanske hinner gå vidare då?

Svar på tråden Fungerar No Contact? Ni som provat eller vill prova, berätta här!