• komisska

Läcker jag fostervatten?

Hej!
    Gravid v 18+2 och har så jobbiga flytningar, idag var hela trosorna blöta, usch. Har trosskydd nu men börjar bli orolig om det verkligen är flytningar, eller fostervatten...
    Har haft dessa vattniga "flytningar" ca 2-3 veckor, men tycker det blivit mer nu.
    Börjar bli orolig. Barnorskans telekö trillade jag plötsligt ur när de stängde, efter att köat 15 min. inte öppet imorgon. Tungt o fysiskt arbete väntar i helgen... Vad hade ni gjort? Oroar jag mig i onödan?

• Svar på tråden Läcker jag fostervatten?
  • Jodyanna
    komisska skrev 2015-02-26 10:32:28 följande:

Hej!
    Gravid v 18+2 och har så jobbiga flytningar, idag var hela trosorna blöta, usch. Har trosskydd nu men börjar bli orolig om det verkligen är flytningar, eller fostervatten...
    Har haft dessa vattniga "flytningar" ca 2-3 veckor, men tycker det blivit mer nu.
    Börjar bli orolig. Barnorskans telekö trillade jag plötsligt ur när de stängde, efter att köat 15 min. inte öppet imorgon. Tungt o fysiskt arbete väntar i helgen... Vad hade ni gjort? Oroar jag mig i onödan?

Man kan ju ha massor av vattniga flytningar, men är du jätteorolig är de ju gynakuten du får söka dig till. Där kan dom se med ett vul eller vanligt ultraljud. Tror inte de är så vanligt att man läcker vatten så pass tidigt men man vet ju aldrig. Du kan testa sätta på dig en binda eller nån tygbit och lägg i trosorna och se om den blir helt genomblöt.
  • BigMami

Finn det inte speciella bindor på apoteket som typ ändrar färg eller så om det skulle va fostervatten? Dock så vet jag inte hur pålitliga de är..

Luktar det något?

Antagligen är det bara flytningar.

• Jodyanna
    BigMami skrev 2015-02-26 11:34:37 följande:

Finn det inte speciella bindor på apoteket som typ ändrar färg eller så om det skulle va fostervatten? Dock så vet jag inte hur pålitliga de är..

Luktar det något?

Antagligen är det bara flytningar.

Jo de finns men dom är tydligen inte ett dugg pålitliga, utan bara dyra.

fostervatten luktar lite hav... men tror de är svårt att verkligen känna skillnad.
  • BigMami
    Jodyanna skrev 2015-02-26 11:40:54 följande:

Jo de finns men dom är tydligen inte ett dugg pålitliga, utan bara dyra.

fostervatten luktar lite hav... men tror de är svårt att verkligen känna skillnad.

Aha okej Har bara hört talas om sådan bindor men då är det bara att skippa det..
  • Tigmatropos

Jag fick nyligen megablask-flytningar och var in på koll. Mitt kom i samband med ett knäpp i magen och det rann mer när jag rörde på mig. Det var inte vattnet! Glad Flytningarna ökade när bebis sparkade mot tappen som blev retad.

Svar på tråden Läcker jag fostervatten?