• Ptrisan

syskonvagn eller två vagnar

Det vankas resa till Frankrike i sommar. Flickorna kommer då att vara 6 månader respektive 2år och fyra månader.

Vi kommer att vara i behov att ha vagn med till dom båda och vad är då bäst, två sulkys eller en syskonvagn? Finns det ens syskonvagnar som passar både en två årig och en sexmånaders behov? Vagnen kommer främst vara ett transportmedel och inte så mycket "vila middag" vagn.

Vad har ni för tips på vagnar som inte kostar en förmögen? Känner att jag inte vill lägga ut 1000 lappar på en vagn som kanske inte används efter denna resan?

• Svar på tråden syskonvagn eller två vagnar
  • tulip79

När vi var i Kroatien 1 v i höstas hade vi med vår syskonvagn. Det hade inte gått utan den. Väldigt smidigt med en vagn (vår är en "våningsvagn" från phil&ted) som tar mkt mindre plats än 2 sulkies. Våra barn var 7 mån resp knappt 3 år. Vår köpte vår begagnad för 2500 kr. Men det är mkt pengar om ni bara tänker använda den på resan.

• CissiJissi

Själv funderade jag på att ha en vagn och en bärsele, men annars en syskonvagn! Inte två vagnar iaf! :)

• nozpa
    tulip79 skrev 2015-02-26 14:59:11 följande:

När vi var i Kroatien 1 v i höstas hade vi med vår syskonvagn. Det hade inte gått utan den. Väldigt smidigt med en vagn (vår är en "våningsvagn" från phil&ted) som tar mkt mindre plats än 2 sulkies. Våra barn var 7 mån resp knappt 3 år. Vår köpte vår begagnad för 2500 kr. Men det är mkt pengar om ni bara tänker använda den på resan.

Har också en p&t. Suverän vagn. Tänkte tipsa om den jag med. :)
  • isolande

När vi reste utomlands med båda hade vi en enkel paraplysulky utan suflett till stora (2 ½ år då) samt en MacLaren till lilla (8mån då). Just för att lillen skulle kunna få sova ifred i sin vagn om vi var ute på grejer. Två paraplysulkys var inget som helst besvär att ta med. Ibland får man dessutom ta med en såndär liten sulky ända fram till planet.

Tycker det var skönt att kunna dela på sig också om det skulle behövas/önskas, dvs en förälder kan ta stora till önskad strand trots att lillen råkade somna i vagnen uppe vid huset osv. 

• Steppis

Rekommenderar en Bumbleride Indie Twin. Just jag har tvillingar men många bekanta har den även som syskonvagn för de som inte är tvillingar. Bra pris och går fram som en ångvält på asfalt, sand och i snö!

• Mellanmjölkens land
    CissiJissi skrev 2015-02-26 15:37:37 följande:

Själv funderade jag på att ha en vagn och en bärsele, men annars en syskonvagn! Inte två vagnar iaf! :)

Är det bara transport borde det ju funka utmärkt. När 2åringen går kan ju bebisen åka i vagnen om ni inte vill bära. Värt att tänka på är ju även att trottoarerna utomlands sällan är anpassade till vagnar och speciellt inte syskonvagnar.
Svar på tråden syskonvagn eller två vagnar