• Maräng 93

Jobb som nyutexaminerad SSK

Hej!
    Är snart färdig sjuksköterska och ska börja gå på intervjuer nästa vecka. Jag har fått massa ebjudanden om jobb från vanliga vårdavdelningar med olika inriktningar. Fick idag ett samtal från en mottagning och det låter lockande. Jag gillar raka veckor och tanken på att så småningom få ta emot egna patienter.

Min fråga till er sjuksköterskor: Är det negativt att starta som nyutexaminerad på en mottagning?

• Svar på tråden Jobb som nyutexaminerad SSK
  • Annie D

Det beror på vad du själv vill. Jag jobbar både på en mottagning och avdelning just nu. En perfekt kombination, jag skulle nog bli uttråkad av att bara var ett på ett ställe.

• Maräng 93
    Annie D skrev 2015-02-26 17:33:02 följande:

Det beror på vad du själv vill. Jag jobbar både på en mottagning och avdelning just nu. En perfekt kombination, jag skulle nog bli uttråkad av att bara var ett på ett ställe.

Det låter ju jätteroligt! Blir bara lite irriterad på synen om att man som nyutexad ska vilja börja på alla avancerade akutvårdsavdelningarna. Alla vill ju olika :)
  • Annie D

Absolut håller med dig! Om du tröttnar så kan du byta jobb eller läsa vidare, det är det som är det fantastiska med vårt yrke :)

• Evm
    Annie D skrev 2015-02-26 17:33:02 följande:

Det kommer jag också göra från och med måndag. Jag tycker att avdelningsjobbet är jätteroligt, bara det att vara del av en stor personalgrupp älskar jag, men arbetstiderna på mottagningen är mkt bättre. Det som kan vara svårt med mottagning som ny är ju telefonrådgivningen men det lär man sig ju också.
  • Sweet Sofia

Jag bröjade själv som nyutexad sjuksköterska inom avancerad hemsjukvård/hemtjänst i Norge. Så absolut kan man som nyutexad ssk börja på mottagning.

Svar på tråden Jobb som nyutexaminerad SSK