Andra förälderns utsatte barnen för våld
Jag och min exmake delar vårdnade sedan 4 år tillbaka. För att göra det hela kort, vi har två barn 11 och 8 år, vi levde ihop i 9 år, Bode jag och det äldre barnet utsattes för våld. Senaste gångerna har han varit väldigt taskig i settet mot barnen, han har varannan lör-sön, hånat, sagt fula ord, och senast hade han tagit den ena med våld och skakat samt låst in barnet i ett rum för att h*n sjung. Detta berättar barnen när de kommer hem på söndagen. De gråter och är rädda. Dagen efter gör jag en oroanmälan samt får samtal från skolan att det äldre barnet inte mått bra och skolan gjort en anmälan själva. Det blev snabba ryck. Jag åkte in på samtal dagen efter och två från soc åkte och pratade med barnen i skolorna. Soc berättar för mig hur de upplevt barnen. Att de grät och var rädda, att de inte vill till pappan längre för han bara blir taskigare och taskigare. Samma dag åker pappan i på samtal och jag får ett telefonsamtal senare på dagen där de vänt det hela mot mig att det är mitt fel för dem är rädda, att "rycka" i ett barn en gång är inget att hänga upp så på osv. Hela min värld rasar! Är det soc-s rätta att döma och tycka? Det är stora barn som fått uppleva saker, som sett och bevittnat. Nu dras det igång en utredning och jag vet av egen erfarenhet hur manipulativ pappan är. Han har kommit undan ofta, alldeles för ofta. Det finns inget lag för honom anser han.
Jag vill gärna höra av andra med samma/ liknande erfarenhet. Jag vill snälla slippa att bli dömd för någons uppfattning som inte ens känner oss.
Jag har Gud som vittne att varken jag eller barnen ljuger och nu orkar vi inte längre. Nu behöver vi hjälp.