• Dagsy

Tittade på Cirkeln med mina barn

Väldigt imponerad över vad dom har lyckats åstadkomma!

Jag har förstått det som att det är Benny Andersson och hans son Ludvig som ligger bakom den här satsningen och det märks att dom har satsat.

Barnen älskade filmen och jag tyckte faktiskt att den var spännande också så kan rekommendera den för er som vill ta med era barn på bio.

Vilka har läst böckerna, är filmen bättre eller sämre än böckerna?

• Svar på tråden Tittade på Cirkeln med mina barn
  • BeanBag

Böckerna är som vanligt bättre än filmen men jag tyckte ändå att filmen var väldigt bra

• Sisisisi

Hur gamla är dina barn?

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Ullebullen

Fantastisk film tyckte jag! Jag har inte läst böckerna än :( Men jag ska nog göra det nu ändå faktiskt. 

• Sölve

Älskar böckerna och blev mycket positivt överraskad av filmen!

Hoppas de kommer göra film av de två andra böckerna också. Som jag förstått det beror det på hur bra Cirkeln går om det blir uppföljare eller ej. 

• Thyris

Böckerna är jättebra! Men vad är det för åldersgräns ?! Kan ju va rätt otäck? Var böckerna iaf.

• Sisisisi
    Thyris skrev 2015-02-28 20:30:31 följande:

Böckerna är jättebra! Men vad är det för åldersgräns ?! Kan ju va rätt otäck? Var böckerna iaf.

Den är från 11 år. Funderar på att se den med min 10-åring, men är han för liten? Passar den bättre för tonåringar?
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Thyris

Jag tycker nog den åldersgränsen är lite låg om filmen är som boken. Den börjar ju med en pojke som tar självmord, tonåringar som blir besatta av ondska osv. Men som sagt, filmen kanske är mer barnvänlig än boken .

• BeanBag
    Sisisisi skrev 2015-03-02 11:16:38 följande:

Den är från 11 år. Funderar på att se den med min 10-åring, men är han för liten? Passar den bättre för tonåringar?

Jag skulle inte se den med min tioåring men det är ju olika hur man resonerar. Finns många 6 åringar som ser t ex sagan om ringen och spelar GTA 5 så jag kanske är fjantig, men, men...
  • Villse
    idasmat skrev 2015-03-04 14:36:11 följande:

Jag tror att man kan ta med sina barn på den. Men den har nog en hel del läskiga delar i den. Tror att barnen idag är rätt vana!

En blogg jag läser hade skrivit om att de hade sett filmen nu också; fames.se/koehler/fullspakad-kvall-pa-the-office-och-med-biofilmen-cirkeln/

Ser fram emot att läsa hennes recension av filmen!

Känns som att alla går och ser den filmen nu, himla kul! Jag älskar magi så den här filmen är för mig den bästa svenska jag har sett, jag verkligen hoppas på att det kommer fler uppföljare!!
  • BeanBag
    glasklara skrev 2015-03-09 09:18:09 följande:

Men ja juste den här måste jag gå och se! Hur lång är den? 

Ca 2,5 timmar
  • Villse
    BeanBag skrev 2015-03-09 09:23:39 följande:
    Ca 2,5 timmar
    Ja den var rätt lång, men ack så bra! Perfekt biofilm!
Svar på tråden Tittade på Cirkeln med mina barn