• susanba

    + 40 och vill ha ett ivfsyskon :)

    Hej

    Va inne i en tråd tidigare för de som var 30+ och planerade ivf!

    Vi fick en dotter via IVF oktober 2012(efter 3 försök) infann sig lyckan och turen!

    Nu vill vi pröva igen men det brinner i knutar jag blir 43 i maj... Är det fler 40+ som är på g därute...,

  • Svar på tråden + 40 och vill ha ett ivfsyskon :)
  • Angelique

    Hej,

    Nästan, jag är 38 och har en pojke född 2011 och kämpar för syskon. Har gjort många försök (7 uttag) och blivit gravid men fått ma två gånger. Några gånger plus och tidiga blödningar. Men vi hoppas fortfarande.

    Vi går på Sophiahemmet, var går ni?

  • susanba

    Åh tack för responsen! Vi kommer välja Linnekliniken, hört mycket bra om den och de samarbetar med en gyn i Solna så det blir inte så många turer till Uppsala tur det...:))

  • Angelique

    Jag har också bara hört bra om linne. Hur ligger ni till i planeringen. Vi ska höra ul av livmodern nästa mena, borde bli om ca två veckor.

  • inell

    Hej vill hänga med er här på tråden! Jag fick via IVF flickan med första försöket när jag var 38,sedan har gjort andra försöket som betalade själv o det blev inget.Vi kontaktade kliniken i EU o ska göra insättningen 2 embryo på en gång ,så vi får se.
    Lycka till er alla
    MVH
    Inell

  • inell

    Ja,vi ska åka till Estland att göra första försök med donerad ägg.Är lite orolig eftersom de ä inte mina ägg,o hur ska det gå med det hela.

  • susanba

    Hur har det gått för alla?.. Jag ska åka till CVL kliniken imorgon för ägguttag hoppas hoppas kram

  • susanba

    Tråden "dog"... Tyvärr gick det inte vägen denna gång :( fick ut 8 ägg varav tre top två återfördes och nu det sista i frys.
    Jag ät inte nöjd med Linne dess värre ., vi fick en jättebra läkare dom tog ut äggen men en värdelös som satte in hon höll på o fibbla med återförandet en timme och embryon var tvugna att åka tillbaka till odlingsskåpet... Har väl kanske inte någon betydelse av utfallet men det känns såå tråkigt när det kostar så mycket i humör känslor och pengar!!
    Nu ska vi till Sofiahemmet på konsultation i Aug kanske vi har en chans till jag är ju 43...

  • inell

    Hej !Sorry har varit borta ett tag ,hade lite jobbig hela sommarn.Blev inte gravid efter IVF i Estland i våras.Helt förkrossad Gråter   Vet inte om jag vågar tänka om ett försök till. 

Svar på tråden + 40 och vill ha ett ivfsyskon :)