• Äldre 27 Feb 18:21
    1693 visningar
    5 svar
    5
    1693

    Orolig kaninägare

    Hej! min kanin har sår på halsen, hon river bort håret själv och bildar sår. Veterinären har ingen aning om vad det beror på. vi har varit på 2 veterinärbesök och hon har fått kortison och penicillin, sålänge de verkar (5-7 dagar) biter hon inte bort håret men direkt de slutar verka börjar hon igen. Jag vill bara höra om någon varit med om något liknande och har tips på vad det kan vara. Tacksam för svar.
  • Svar på tråden Orolig kaninägare
  • Äldre 27 Feb 20:15
    #1

    Exem?

  • Äldre 27 Feb 20:15
    #2

    Jag vet inte, tyvärr. Men kan du boka tid till en veterinär som är inriktad på kaniner (om den du gått till inte är det?). Var bor du?

  • Äldre 27 Feb 20:16
    #3

    Allergi mot något i buren?

  • Äldre 3 Mar 21:43
    #4

    Exem är det inte :/ har testat att ta bort spånet från buren eftersom att veterinären sagt att de kan vara allergiska för det. Har inte hjälpt hittills. Bytt mat har jag också gjort. Om inte det blir bra så ska vi fara till en "expert för exotiska djur" som en bekant varit till och lär vara jätte bra! bor i Finland, antar att den här sidan gäller sverige men man hittar inte så många liknande finlandssvenska sidor på nätet! Tusen tack för era svar! :)

  • Anonym (Älska­r kanine­r)
    Äldre 16 Jun 09:51
    #5
    Ser ut som fukteksem! Vår hund får sånt ett par gånger om året.har aldrig sett på kanin men liknar det.Köp klorhexidin på apotek och tvätta med pads morgon och kväll och införskaffa en liten tratt till katt och sätt på tills det har läkt.
Svar på tråden Orolig kaninägare