• Anonym (Förstår inte)

När jag är glad vill jag begå självmord

Varje hon jag lyckas med något och jag blir väldigt glad så kommer jag upp till sådan glädjenivå att jag blir sjölvmordsbenägen. Inte att jag försöker begå självmord, men jag får tankar om att jag behöve ta mitt liv. Jag blir "deprimerad och får dödsvilja i/under glädjen", om jag uttrycker mig rätt.

Är det inte fråga om glädje och hopp som gör mig deppig så kan jag i andra vevan få en dipp nedåt med hårda angestattacker som gör mig ledsen, orolig, etc. och även då vill jag begå självmord.

Det känns som att jag alltid måste hålla mig på en rimlig balans och inte ha för mycket av det ena eller andra för att klara mig i vardagen. Men jag saknar glädjen dock..

Vad är det för fel på mig? Vården har utrett mig och konstaterat att jag inte är bipolär. Vad är det för fel då? Jag kan dock berätta att jag senaste halvåret varit deprimerad pga psykiskt trauma efter att det tog slut mellan mig och min tjej.

Är det någon som eventuellt har en förklaring till varför jag känner som jag gör? Nägon som varit med om något liknande? Det är verkligen jättejobbigt att leva såhär.

• Svar på tråden När jag är glad vill jag begå självmord
  • Anonym (Existentiell ångest)

Det är inte så att du känner en djupare existentiell ångest?

Vad är meningen?

Oftast är förklaringarna till hur man ska leva sitt liv enligt samhället jäkligt banala.

• Anonym (mixed state)

Det låter som om du är i s.k. mixed state och det kan ju höra till bipolaritet, men du har ju blivit utredd för bipolaritet så det... Kanske ska du be om en second opinion.

• Okiokioki

Har samma sak gällande självmord när man känner glädje.
    Men för mig är det inte despiration utan att bara säga skit i livet och allt som är runt omkring mig och det ynkligt lilla fina de gett mig. Ungefär som att spontanbeställa en resa när man är kär i någon, att utgöra det konkreta.

Tror inte det är något att oroa sig för. Du reflekterar väl över det? Hoppar väl inte rån en bro bara för att din favoritlåt är på radion ;P

• Anonym (Orvar)

Japp, kan garantera att du är bipolär. Om du börjar ta medicin mot det kommer det där försvinna. Råd; Gå till farbror doktorn.

• v i r r a

Det handlar inte om destruktivitet och att du inte "förtjänar" glädje då?

• Anonym (???)

Snabb tanke bara: Det låter som att du är bipolär, men du har inte funderat något kring borderline?

• Okiokioki

Har någon tänkt på att det är mer än ett halv år sedan TS skrev på den här tråden? Har ni tänkt på att ni lämnar expertisråd utan att ens ställa frågan "hur länge är dina svägningar" vilket kan antyda på om TS är borderline eller bipolär? Ingen som kom med Manodeprisiv förslaget är ju farsinerande.

Det är det som jag älskar med FL. folk som säger en massa saker som dom inte vet något om och ska utala sig.

"Gå till doktorn så blir det bra" << Nä det kommer inte att bli bra! Som TS uttrycker sig så har han/hon redan kontroll över sina känslor. Och likadant har personer som håller på med benso. Och guess what, dom känner samma tråkiga vardag när dom kontrollerar sina saker med något.

En skännslomänniska vill inte befinna sig i den gråa vardagen som alla andra som befinner sig i den för då är den död... Det är en paradoxal del.

Och att dra en frågeställning som v i r r i g angående lycka och destruktivitet... Har du inte tänkt att lycka och destruktivitet kan koexistera? Är du så fast vid din vesterlänska moral så att du t.ex. bara kan tänka terrorattentat om du hör lycka med död? ;P

Det som är farsinerande som kanske TS försöker få snur på och jag även efter ett 1/2 år är dualistiska skänslomässiga företeelsen lyckan/nerstämdheten kopplad till självmord.

Om man inte har någon anning av vad man skriver och kör "gå till doktorn" eller "destruktivt" blabla kan man väl hålla fingrarna borta ifrån tangentbordet och göra en IQ test istället? TS uttrycker att den gjort utredning. Vad är detta idiotslag av folk som skriver?

1) har jag befogenhet att skriva om det här?

2) har jag känt som TS?

3) har jag tillräckligt info om TS?

Reality check tack!

• Anonym (Japp!)

Känner såååå igen mig. Nör jag exempelvis fått en massa pengar eller när jag klarar ett svårt prov. Ja då vill jag begå sjölvmord

• Anonym (Orvar)
    Okiokioki skrev 2015-12-10 01:50:22 följande:

Har någon tänkt på att det är mer än ett halv år sedan TS skrev på den här tråden? Har ni tänkt på att ni lämnar expertisråd utan att ens ställa frågan "hur länge är dina svägningar" vilket kan antyda på om TS är borderline eller bipolär? Ingen som kom med Manodeprisiv förslaget är ju farsinerande.

Det är det som jag älskar med FL. folk som säger en massa saker som dom inte vet något om och ska utala sig.

"Gå till doktorn så blir det bra" << Nä det kommer inte att bli bra! Som TS uttrycker sig så har han/hon redan kontroll över sina känslor. Och likadant har personer som håller på med benso. Och guess what, dom känner samma tråkiga vardag när dom kontrollerar sina saker med något.

En skännslomänniska vill inte befinna sig i den gråa vardagen som alla andra som befinner sig i den för då är den död... Det är en paradoxal del.

Och att dra en frågeställning som v i r r i g angående lycka och destruktivitet... Har du inte tänkt att lycka och destruktivitet kan koexistera? Är du så fast vid din vesterlänska moral så att du t.ex. bara kan tänka terrorattentat om du hör lycka med död? ;P

Det som är farsinerande som kanske TS försöker få snur på och jag även efter ett 1/2 år är dualistiska skänslomässiga företeelsen lyckan/nerstämdheten kopplad till självmord.

Om man inte har någon anning av vad man skriver och kör "gå till doktorn" eller "destruktivt" blabla kan man väl hålla fingrarna borta ifrån tangentbordet och göra en IQ test istället? TS uttrycker att den gjort utredning. Vad är detta idiotslag av folk som skriver?

1) har jag befogenhet att skriva om det här?

2) har jag känt som TS?

3) har jag tillräckligt info om TS?

Reality check tack!

Aa, och frugan mår bra?

Och rådet till dig blir....vänta bara...vänta...vänta...nu kommer det...GÅ TILL EN LÄKARE!!! Översitterier är också en diagnos.
  • Okiokioki
    Anonym (Orvar) skrev 2015-12-10 06:34:08 följande:

Aa, och frugan mår bra?

Och rådet till dig blir....vänta bara...vänta...vänta...nu kommer det...GÅ TILL EN LÄKARE!!! Översitterier är också en diagnos.

Oj vad du retade mig, jag är sååå arg!!! :D Det du som direkt nu kör med översittarrollen. Du säger att jag aka gå till läkare? Jag har levt mitt liv såhär Mestadels av mitt vill. Vem är du som ska komma och säga till mig vad jag ska göra?

Jag har mitt under kontroll.

Om mitt och andras personers livssituation frånskiljer sig ifrån din normalitet ska vi gå till doktorn... Det har vi gjort flera gånger utan resultat och funnit alternativa vägar.

Konstatterar att du har inte enbart besserwisser attityd utan också är ignorant.
  • Anonym (Orvar)
    Okiokioki skrev 2015-12-15 15:08:11 följande:

Oj vad du retade mig, jag är sååå arg!!! :D Det du som direkt nu kör med översittarrollen. Du säger att jag aka gå till läkare? Jag har levt mitt liv såhär Mestadels av mitt vill. Vem är du som ska komma och säga till mig vad jag ska göra?

Jag har mitt under kontroll.

Om mitt och andras personers livssituation frånskiljer sig ifrån din normalitet ska vi gå till doktorn... Det har vi gjort flera gånger utan resultat och funnit alternativa vägar.

Konstatterar att du har inte enbart besserwisser attityd utan också är ignorant.

Är du förstoppad så ät plommon och ta en lavenemang. Thänk jo.
  • Okiokioki
    Anonym (Orvar) skrev 2015-12-15 21:48:05 följande:

Är du förstoppad så ät plommon och ta en lavenemang. Thänk jo.

Slut på argument men ska fortfarande "vinna"?
Svar på tråden När jag är glad vill jag begå självmord