• Meeela

Hundras

Lite kul att få höra bara, ni som har, eller har haft eller vill ha. Vilken hundras är det som gäller för er? Motivera gärna!

Själv äger jag en finsk lapphund detta för att rasen har ett underbart humör, den är vacker och den passar in bra med våran familj (kanske inte just nu tyvärr när jag är gravid och inte orkar lite mycket som tidigare, men snart igen så!)

• Svar på tråden Hundras
  • Abbe83

Jag och min sambo har en schäfer på snart 2 år som heter Thor. Vi valde schäfer för det är en av våra favoritraser, var ute efter en större aktiv ras. Thor är sällskapssjuk, lyhörd och busig. 

Innan hade jag en långhårig tax som hette Saga. Kände att det var en passande förstagångshund, skaffade henne när jag var 15 år. 

Drömmer nu om att skaffa en till hund så Thor får en hundkompis. Har i nuläget inte råd med en till hund men har börjat läsa om olika raser. Kanske det blir en tax igen. Min sambo vill helst ha 2 schäfrar men jag vill nog ha 2 olika raser.
    De raser jag funderat på är Vit herdehund, Golden Retriver, Labrador, Collie, Dansk-svensk gårdshund, Finsk lapphund. 

Svar på tråden Hundras