• Anonym (ledsen)

Behöver jag sy läppen? :/

• Svar på tråden Behöver jag sy läppen? :/
  • Bea79

Gud va svårt! kan inte svara, Svårt att kanske lägga steri strip där, eftersom det lossnar av fukt, Ibland kan man ju även limma..

• Anonym (ledsen)
    Bea79 skrev 2015-02-28 22:01:46 följande:

Gud va svårt! kan inte svara, Svårt att kanske lägga steri strip där, eftersom det lossnar av fukt, Ibland kan man ju även limma..

Jag vet klurade med på det. Är ett rätt djupt jack. Kan jag vänta och se om det läkt ihop tills imorgon?
  • Angel D

Vet att ska man sy får man göra det ganska omgående, annars blir det för mycket bakterier i såret och sårvävnaden är inte "färsk" och läker sämre. Väntar du till i morgon är det för sent.

• Bea79

Eftersom det inte blöder så skulle jag säga att du törs avvakta....

• Anonym (-)

Man syr oftast inte på insidan av läppen. Det såret behöver inte sys även om det är djupt.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (-) skrev 2015-02-28 22:20:09 följande:

Man syr oftast inte på insidan av läppen. Det såret behöver inte sys även om det är djupt.

Okej. Då hoppas jag det läker fint av sig själv då.
  • Bea79

Min son fick ett djupt jack i gommen (ramlade med en snorkel) Det blödde oerhört men det syddes inte, läkte så fint ändå..

• Bea79

Kan inte låta bli att undra vem som har gjort detta på dig? Ingen förtjänar slag och jag hoppas att du är i trygghet. Kram TS

• Anonym (ledsen)
    Bea79 skrev 2015-02-28 22:24:47 följande:

Kan inte låta bli att undra vem som har gjort detta på dig? Ingen förtjänar slag och jag hoppas att du är i trygghet. Kram TS

Min man....
  • Anonym (-)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-28 22:25:39 följande:
    Min man....
    Då är det ju snarare viktigt att du söker vård för dokumentation av skadorna.
  • Anonym (Anonym)

Det är svårt att se på bild hur djupt såret är, men tror ändå inte att man syr i munnen om det inte är jätte stora skador.. är det någon som gjort detta mot dig med sin vilja borde du absolut söka vård för att dokumentera och prata med någon för att få hjälp!

• Anonym (jk)

Jag tror inte du behöver sy, munnen läker väldigt fort.

Svar på tråden Behöver jag sy läppen? :/