• Anonym (Soldyrkaren)

Flamingo Beach Resort - bra?

Vi är tre pers som ska åka på charter i höst. Mamma, pappa och en 4-åring som dyrkar Bamse.

Vi har aldrig åkt på charter utan alltid varit såna där svåra resenärer som bott hemma hos folk eller på sunkiga hotell och levt på vin och bröd, haha. Men nu har vi som sagt barn och bamse är kravet från den nya familjemedlemmen.

Så, är Flamingo Beach Resort, ett ok ställe? Vad har ni för erfarenheter?

Några andra frågor:
    - Är det värt att köpa all inclusive?
    - Ska man ha terass eller balkong?
    - Vad menar de med "begränsad sjöutsikt"? Är den begränsad i de rummen och alla andra har bra utsikt?

Andra  tips om vi bokar till Flamingo Beach resort?

• Svar på tråden Flamingo Beach Resort - bra?
  • Anonym (Soldyrkaren)

Ingen som varit på detta hotell?

• isolande

Jag var där i november. Helt ok, bra pooler och barnen hade kul. Fin strand nedanför hotellet, Bamse-klubben fungerade utmärkt för min 3,5 åring. Kul vattengympa och andra träningsaktiviteter för vuxna. Man kunde hyra vagn på hotellet (paraplysulky). Vi hade allinclusive och det var bekvämt. Maten, ja, det fanns alltid nånting alla kunde äta. Ville man prova andra restauranger fanns det en vid stranden med svingod mat som ingick i all inclusive.

Vi hade markterass och det var toppen. Sjöglimt från terassen och vackra soluppgångar på morgonen. Stranden ligger precis nedanför hotellkomlexet så även om man inte ser havet från rummet så är det supernära att gå. I anslutning finns butiker med mat/snacks, sol och badgrejor och leksaker. (billigt)

Men det är ju inget äventyr direkt. Jag som är van vid att resa som du verkar ha gjort tyckte ju att det var....sådär.

Men ska man semestra med barnen när de är små så är nog det här sättet bekvämast Drömmer. Vi hyrde hus på Teneriffa förra året och det var helt värdelöst att behöva laga mat, diska och hålla på dagarna i ända. Det blev ingen semester öht.

Jag rekommenderar verkligen att åka dit. Allt funkade toppen.

• Anonym (Tips)

www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g652121-d499072-Reviews-Flamingo_Beach_Resort-Playa_Blanca_Lanzarote_Canary_Islands.html finns flera hotell med det namnet, men jag antar att det är detta på lanza...
    Annars tycker jag att tripadvisor är en jättebra ställe. Jag reser mycket (men inte så mycket charter) och brukar hitta stöd där för mina bokningar. På tripadvisor så ska det vara vanliga resenärer som skriver omdömen och sätter in bilder. Hotellet har möjlighet att svara på kritiken, då med kursiv stil

Jag personligen undviker all inklusive, även hotell som har det. De gånger jag fått en glimt av det (halvpension med frukost och middag på hotellet) så blir det rätt tjatigt med mat och man får sällan se vad landet har att erbjuda för mat. Jag tycker en av de roligaste sakerna är att prova mat som man aldrig ätit förut och knappt vet vad det är. Dessutom skulle jag garanterat vara salongsberusad halva semestern med gratis alkohol och jag antar att fler gör det. Man blir även lätt fast på hotellet eftersom man äter "gratis". Samtidigt åker man inte till lanza för maten kanske och det kan vara praktiskt om man har barn och ändå tänkt att vara på hotellet. Om ni också är ovana resenärer så blir det lättare med all inklusive.

Begränsad sjöutsikt brukar betyda att man kan ana havet  

• Anonym (Soldyrkaren)

Tack för era svar. Jag och min man är vana resenärer men just den här gången ville vi åka på en "lätt" semester och mycket för barnets skull

Det låter ändå som det är helt ok ställe. Vi har inte superhöga förväntningar. Vill att det ska vara helt och rent, bra aktiviteter för barnet, varmt i poolen och fint väder.

• isolande
    Anonym (Soldyrkaren) skrev 2015-03-02 18:00:51 följande:

Tack för era svar. Jag och min man är vana resenärer men just den här gången ville vi åka på en "lätt" semester och mycket för barnets skull smile1.gif

Det låter ändå som det är helt ok ställe. Vi har inte superhöga förväntningar. Vill att det ska vara helt och rent, bra aktiviteter för barnet, varmt i poolen och fint väder.

Precis så resonerade vi oxå och det motsvarade alla förväntningar. Barnen hade skitkul iaf och det är ju viktigast :)
Svar på tråden Flamingo Beach Resort - bra?