• OweLo

När är det minst jobb på sommaren?

Hej! Jag skulle bara vilja veta ifall någon har koll på när det finns så lite jobb som möjligt under sommaren? Vilken månad är det? 
    Snackar livsmedelsbranschen nu. När behövs det så lite sommarjobbare som möjligt?

• Svar på tråden När är det minst jobb på sommaren?
  • Dixie

vad menar du med livsmedelsbranchen? pratar vi mataffärer eller produktion? 
    tror inte det finns något genrellt svar - beror ju på en massa omständigheter. 

• OweLo

Mataffär. Har ett jobb nu, samtidigt har en kompis fått sommarjobb på samma ställe och försöker förutspå om jag borde ta ledigt mitten av juni till mitten av juli eller mitten av juli till mitten av augusti. Tänker mest om kompisen lär va ledig någon av dom två perioderna.

• Dixie
    OweLo skrev 2015-03-01 21:34:47 följande:

Mataffär. Har ett jobb nu, samtidigt har en kompis fått sommarjobb på samma ställe och försöker förutspå om jag borde ta ledigt mitten av juni till mitten av juli eller mitten av juli till mitten av augusti. Tänker mest om kompisen lär va ledig någon av dom två perioderna.

har du precis börjat? annars borde du väl veta hur det sett ut andra år? 

kommer kompisen att få ledigt från ett sommarjobb? 
  • OweLo

Började precis efter sommaren förra året. Kompisen får inte ta ledigt nej, men man kan byta tider med varandra. Gissar på att det är som mest under juli månad. Jobbet omfattar inte "heltid" utan man har t.ex x antal timmar per vecka. Under juli lär han jobba mycket, samtidigt som det är mindre juni och augusti. Sen kan man alltid byta tider om man jobbar 2-3 dagar i veckan så får man ledigt en hel vecka. Vet dock inte när det är som minst!

Svar på tråden När är det minst jobb på sommaren?