• ScarlettHunter

Träffar en militär som försvunnit

Hej, Jag fattar verkligen ingenting. Jag har börjat träffa en kille som studerar till Militär, sedan i december. Allt har verkligen varit toppen, vi har hörts hela tiden smsat dagligen och setts när vi kan. Vi bor i olika städer men trotts det har allt varit jätte bra och blivit riktigt seriöst. Han har träffat mina föräldrar och jag har träffat hans.

Men, för två veckor sedan så försvann han bara. Slutade höra av sig och slutade svara eller ens läsa mina meddelanden. I början antog jag att han bara blivit inskickad på tjänst, det har hänt tidigare att han varit i tjänst och sedan fått förläggning utan att kunna meddela mig. Nu har det gått två veckor och jag har inte hört ett ljud men han är inloggad på Facebook hela tiden som om han chattar med någon eller ja kommunicerar med någon i alla fall. Men han har varken öppnat mina meddelanden eller svarat på dem?!

Jag fattar verkligen ingenting för det senaste han skrev var att han saknade mig och han hade lovat att ringa mig kvällen han försvann. 

Har någon erfarenhet av liknande eller någon slags förklaring till varför han bara slutar höra av sig. Just nu är mina teorier allt ifrån att han bara bestämt sig för att det inte funkar (utan att meddela mig) till att han fortfarande är i tjänst och hans Facebook är hackad (vilket är väldigt "far fetcht").

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-02 09:39
    Bör kanske tilläggas att vi har så gott som varit tillsammans. Dock har vi inte sagt "vi är ihop nu" men ja, vi träffar bara varandra. Dess utom har/hade vi planer för nästa helg OCH han fyller år idag. MYCKET underligt!

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Träffar en militär som försvunnit
  • Anonym (:()

Usch vad jobbigt!

Tyvärr är det väl inte så mycket att göra annat än att vänta på att han skall höra av sig. Du kan ju skicka grattis-meddelande i alla fall och berätta att du är orolig. Kanske du känner någon av hans vänner på FB eller någon i hans familj som du kan höra av dig till och berätta om din oro? I värsta fall har han kanske lagts in på sjukhus eller så.

Är det så att han "har gjort slut" utan att meddela dig än är det givetvis oerhört trist och mycket dålig stil att göra på detta vis.
    Jag råkade själv ut för något liknande där min man "försvann" och efter ett par veckor meddelade han mig att han inte skulle komma tillbaka. Jag övertalade honom dock att komma och tala med mig personligen, och vi kunde reda ut vad som var fel, och har det nu bra igen tillsammans.

• ScarlettHunter

Jo jag skrev ett meddelande igår och berättade hur jag kände och skrev grattis och så vidare men han har varit inloggad idag fram och tillbaka så det känns som han borde ha läst det i alla fall. 

Tyvärr har jag inte träffat hans vänner ännu men ja jag kanske skulle höra av mig till hans familj. Är dock rädd för att verka klängig?

Ush det låter jätte jobbigt! Vilken tur att du fick tag i honom ändå! Jag hoppas ju verkligen inte att det är något sådant som pågår men just nu vet jag verkligen varken in eller ut.

Svar på tråden Träffar en militär som försvunnit