• Johanna228

    Korttidsboende för barn med autism

    Hej alla föräldrar!
    Jag ska starta ett korttidsboende för barn och ungdomar med autism och jag har lite funderingar.
    Eftersom jag inte har några egna barn skulle jag gärna vilja höra från er föräldrar som har/har haft era barn på korttidsboenden vad ni tycker.
    Vad har ni för krav? Vad gillar ni? Vad gillar ni inte? Vad är viktigt att tänka på?

    Nu ska ju mitt korttidsboende vara särskilt inriktat på autism, men det spelar ingen roll om ni har barn med andra funktionshinder. Jag vill höra allt vad ni tycker är bra/dåligt.

    Jättetacksam för svar!
    //Johanna

  • Svar på tråden Korttidsboende för barn med autism
  • emmarebecca

    Kompetent personal som vet vad de handlar om är A&O :) om du behöver personal så hojta till, jag jobbar nu på en träningsskola med autistiska ungdomar och har tidigare jobbat 4 år på boende för just barn och ungdomar med autism, så är väldigt insatt i det ;)

  • Anonym (mamma till F)

    TBA, men alltså riktig TBA (många felaktiga sorter finns). Det enda som funkar i längden. Och såklart erfaren och uthållig personal som kan förstå vad det är de gör och är beredda att ta emot handledning. 

    Att föräldrar alltid är välkomna och att de ges riktigt bra information även om småsaker, för att bygga förtroende.

  • Qazim

    Hej Johanna!
    jag är far till ett barn med autism och funderar på starta ett korttidsboende för barn och ungdomar med autism i Stockholm området med inriktat just på autism
    Nu sökte vi tillståndet men behöver mer vägledning och tips, möjligheter och hindrar. Undrar också hur går det för dig
     Jättetacksam för svar!
    //Qazim

Svar på tråden Korttidsboende för barn med autism