• Nummer tre

Gravid?? Testet visar positivt men blöder

Hej!

Jag slutade med mina cerazette en vecka innan jul. Den 22januari kom första mensen som varade i 4 dagar. På dag 28 (19/2)kom mens nummertvå, men jag kände mig gravid med ömma bröst illamående och förändrat temperament. Tog ett gravitetiskt som visade positivt. Tänkte att det var nog ett tidigt missfall. Symptomen fanns kvar så testade några ggr till och alla testen visar positivt. Jag kontaktade bm som tänkte som jag att det var nog ett tidig mf och att hormonerna kan sitta i ett tag. Jag blöder fortfarande till och från. Det går några dagar sen börjar det igen. Testen visar fortfarande positivt och det sista jag tog var dessutom starkare än de övriga..Vet inte om jag ska leva som gravid eller om det är ett långdraget tidigt mf.. Tänker att om det var ett tidigt missfall, mensen kom ju på rätt dag. Borde det verkligen visa positivt fortfarande med tanke på alla tidiga mf som man förmodligen inte vet om när man planerar barn.. Blev lite rörigt.. Många tankar just nu. Vad tänker ni?

• Svar på tråden Gravid?? Testet visar positivt men blöder
  • Anonym (Systeryster)

Jag skulle ringt gyn och rådfrågat och ev bett någon ta en titt om dom tycker det behövs. Har hört att man kan få mens även om man är gravid men vet inte om det stämmer.

• Nummer tre

Tack. Hon tyckte jag skulle vänta några veckor eftersom det var svårt att se något så tidigt..

Jobbigt att inte veta!

• Nummer tre

Nu har jag fått tid för vul i morgon.. Bokade tid privat. Tog ett test i morse som visar positivt. Dock inte lika tydligt som kontrollstrecket men utan tvekan positivt. Hoppas de kan se något.

• Anonym (Systeryster)

Lycka till

• Anonym (Systeryster)

Jag vet :) har också försökt använda dom men det blir bara massa frågetecken

• Nummer tre

Konstigt.

Nu har jag varit på vul och det var ett missfall. Allt var på väg ut nu. Skönt att få bekräftat iaf.

• Anonym (Systeryster)

Åh vad tråkigt :(

Bra att du kollade upp iaf så att du fick veta vad som hänt.

Svar på tråden Gravid?? Testet visar positivt men blöder