• Anonym (tjej29)

Vad tjänar en folkbokföringshandläggare på skatteverket?

Jag ska på intervju till tjänsten som folkbokföringshandläggare på skatteverket. På intervjun kommer jag säkert få frågan om löneanspråk och då undrar jag om någon här vet vad en sådan handläggare kan tänkas tjäna?

Jag är högskoleutbildad men liten erfarenhet från offentlig sektor (sammanlagt något mindre än ett år). 

Tjänsten är på en mindre ort.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad tjänar en folkbokföringshandläggare på skatteverket?
  • Ungefär

Hej

Jobbar inom SKV men inte inom det området. 26-28 är vanligt att gå in på om man inte har så mycket erfarenhet men är ekonom/ jurist/ liknande( dock storstad)och relativt nyexad. Brukar vara något lägre på liten ort..Dålig löneutveckling så lägg dig INTE för lågt.

Lycka till!

• Anonym (tjej29)

Ok, tack frö svar. Vad är det "minsta" de kan erbjuda? Kan de erbjuda tex 23000? Då gäller det en mindre ort alltså.

• Ungefär2

Osäker på det. 23 låter lågt. Tror inte att de går under 25 men det är en gissning. Lönerna är ju offentliga uppgifter så du kan ringa statens servicecenter( googla nr)och fråga vad som är vanligt på just din ort så får du en fingervisning. Skulle inte godta 23 eftersom det är segt att få upp den. Är inte ovanligt att få 500 i höjning/ år men det går såklart att få mycket mer om man är duktig:)

Svar på tråden Vad tjänar en folkbokföringshandläggare på skatteverket?