• drean

tvättmaskin utan lucka för tvättmedel!?

Hallå! Vet inte om jag har valt rätt kategori, annars är de bara att flytta tråden :)

Jag bor i en hyreslägenhet vars fastighetsägaren har en väldigt eko-vänlig och grönt synsätt och vill göra bostäderna så gröna som möjligt vilket är fantastiskt såklart!

Mitt enda problem med detta är att tvättmaskinerna i tvättstugan har ingen lucka så att man kan använda sitt eget tvättmedel utan har färdiginstallerat med miljövänliga och skonsamma medel. Och varför är detta ett problem? Jo, för när jag tvättar mina kläder blir dom knappt rena. Nästan som att kläderna enbart har sköljts i vatten och sedan klart.

Mina vita kläder blir mer gråaktiga för varje tvätt också..

Så min fråga är; är de någon som har samma typ av tvättmaskin och hur har ni löst de? Eller om någon har ett tips på hur jag kan få mina kläder renare?

Jag har försökt med att lägga i tvättmedlet tillsammans med klädena, men de blir ingen större skillnad.

Något specifikt märke?

Tack i förhand! (:

• Svar på tråden tvättmaskin utan lucka för tvättmedel!?
  • Agentkia

Om du köper flytande tvättmedel kan du dosera i en boll och lägga in med tvätten.

Men frågan är om du gör rätt. Om den får sin dos tvättmedel och om du väljer rätt program. Så det inte bara blir just sköljt.

Att dina vita kläder blir gråa låter märkligt.

• viseversa

Vad är det för konstiga maskiner? Och vad är det för medel och hur fyller man på det när det är slut? Låter helmärkligt.

Svar på tråden tvättmaskin utan lucka för tvättmedel!?