Sjuklig svartsjuka förgör mig!
Jag har ett problem som följt mig sedan jag var ung. I alla förhållanden som jag har haft (det gäller både vänskap, romans och affärer av olika slag) så är jag EXTREMT svartsjuk. Jag letar ständigt efter sätt att avslöja min partners påhittade otrohet och jag fantiserar hela tiden ut nya sätt att snärja honom. Problemet är att han inte är otrogen utan att det är jag som lever i tron om att alla män en dag förr eller senare kommer ta steget och vara det.
Om han inte svarar i telefon eller om han verkar upptagen så blir jag helt galen. Jag hyperventilerar och får i värsta fall panikångest. Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag är som ett maktlöst barn,
Jag vet inte alls var detta beteende grundar sig. Jag har alltid varit mer eller mindre galen av svartsjuka vilket har lett till att jag har väldigt få långvariga relationer och ännu mindre vänner.
Ett annat problem är att min labila syn på tillit drar till sig män som i sin tur är väldigt labila i sin trohet. Det blir som en slags ond cirkel där mitt beteende lockar människor som stärker det.
Snälla Familjeliv, var söker jag hjälp och vad tror ni gör att jag beter mig såhär?