• SandraSol75

Hur hittar jag träningsklienter inom terapi ?

Hej,

Som rubriken lyder, hur hittar jag träningsklienter som samtalsterapeut? Finns något forum inom ämnet? Att lägga ut en annons på blocket eller sätta upp lappar känns inte så seriöst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-03 14:52
    Kan tillägga att jag tyvärr inte kunde utnyttja detta under skolans regim under tiden jag läste. Därav få jag lösa på egen hand nu.

• Svar på tråden Hur hittar jag träningsklienter inom terapi ?
  • Mamori

Men vad ska du ha det till? Går du en utbildning borde de väl fixa det? Förstår inte riktigt :)

• Mamori

Okej då förstår jag bättre. Vad har du för utbildning? Du måste väl ha tillgång till handledare? Ta över någon klient från handledaren?

• SandraSol75

Samtalsterapeut. Jag har en handledare genom min utbildning men träningsklienter får jag fixa själv. Bara de som går utbildningen i dagsläget får "annonsera" via skolan :( jag har funderat på något forum på nätet som terapeuter samlas och diskuterar men kan inte hitta något sånt heller. Att praktiserar på vänners vänner känns inte heller bra eftersom det är så privata saker som tas upp :/

• Monchichier

Det finns ett forum som heter terapisnack, har jag för mig. Sedan finns aspergerforum, ett forum för utbrända, stressklubben tror jag också har ett forum. OCD förbundet tror jag har ett forum. Om man sedan tänker lite utanför boxen så har de flesta förbund något sorts forum, jag tänker då på typ vitiligo, psoriasis, och andra "kroppsliga" sjukdomar som kan vara ganska psykiskt påfrestande.

Sök bara på forum och någon psykisk åkomma så får du nog upp åtminstone en träff.

• SandraSol75

Tack för tipset!

Monchichier skrev 2015-03-05 18:58:15 följande:

Det finns ett forum som heter terapisnack, har jag för mig. Sedan finns aspergerforum, ett forum för utbrända, stressklubben tror jag också har ett forum. OCD förbundet tror jag har ett forum. Om man sedan tänker lite utanför boxen så har de flesta förbund något sorts forum, jag tänker då på typ vitiligo, psoriasis, och andra "kroppsliga" sjukdomar som kan vara ganska psykiskt påfrestande.

Sök bara på forum och någon psykisk åkomma så får du nog upp åtminstone en träff.

Svar på tråden Hur hittar jag träningsklienter inom terapi ?