• Adel85

    Mina kärra föräldrar

    Hej! Jag ska håll tal 5 minuter framför klassen om otacksamma ungdomar mot sina föräldrar. Men jag känner mig helt stängt av mer uttrycker. Ni får läsa vad jag har skrivit och ersätta mig med mer uttrycker .

    Tycker ni att det är rättvis att staten inte bestraffar dem som har brutit kontakt med sina föräldrar? Jag vet att det är många som upplever att det inte rättvis för att de inte har begått ett brott. Men samhället måste skydda om föräldrarna likadant barnet. En vis ålder som man inte klarar av sig behöver man hjälp med allt och kanske mer än barnet.

    Det finns massa tragiska historia om föräldrar i svenska samhället men inte så många bryr sig. Jag har hört och läst många anledningar av unga men de är inte övertygande för mig t ex om någon slipper kontakten med sina föräldrar för att känna sig helt fri och avslappnad människa eller att de vill ha sitt eget beslut. Ett ganska onormalt beteende för en människa som försöker frigöra sig från sina föräldrar. Föräldrarna känner sig helt förlamad över sådana situation för att de inte lösning. När unga vägrar antingen träffa eller kontakta dem på grund av fel friheten eller kaxiga besluter.

    Om lagen bestraffar folket som brutit kontakt med sina föräldrar, tycker ni att föräldrarna accepter detta? Absolut inte. Föräldrarna vänder ut och in på sig själva för att vi ska bli nöjda. När vi blir sårad eller skyddsbehövande blir de oroliga för oss. Men tyvärr, Nuförtiden föräldrarna besvär mycket av dem. Föräldrarna besvär mycket av massa psykiska sjukdomar av otacksamma ungdomar öskar ni världens bästa och friska liv som jag är säkert att ni har samma önskas. Och glömmer inte mina kära föräldrar om samhället inte bestraffar dem kommer Gud bestraffa dem med barn som de är.

    Hör gärna av er????

  • Svar på tråden Mina kärra föräldrar
  • Coccolina

    Är det svenska klass?? För då behöver du skriva om det hela då det är oförståeligt.


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Adel85
    Coccolina skrev 2015-03-04 02:21:53 följande:

    Är det svenska klass?? För då behöver du skriva om det hela då det är oförståeligt.


    Jag är verkligen chockad av ditt svar men skulle du förklara vad som är oförståeligt?
Svar på tråden Mina kärra föräldrar