Hej!
Det är olika vad man får på olika BBs så kolla upp det innan för säkerhets skull! På BBt jag födde på, och ska föda på igen om en vecka ungefär, får man obegränsat med bindor, obegränsat med blöjor, olja och tvättlappar till blöjbyte, alvedon och Medela-kräm om man får såriga bröstvårtor.
Jag ska till mig själv packa: extrakläder (amningsbh, kläder som underlättar amning och hud mot hud), tofflor, lipsyl (många blir väldigt torra om läpparna av lustgasen om du tänkt att använda den), hårborste, schampo och balsam. Endel föredrar att ha med eget toalettpapper då de upplever sjukhusets papper som extremt hårt och vasst när man är nyförlöst och öm där nere. Jag tyckte det var helt ok. Trosor skippar jag helt för blöjorna och bindorna man får på BB får ändå inte plats i ett par vanliga trosor. Man får nät-trosor på plats.
Till bebisen packar jag pyjamasar, bodys, byxor, strumpor och några innemössor. Sedan babyskyddet om man ska ta bilen hem, ytterkläder och tjockare mössa för hemfärd (om det inte är sommar, då duger en vanlig bomullsmössa man har inne). Napp vill endel ha med om man tänkt att barnet ska börja med det, men personligen började jag inte med napp förrän ett par veckor då amningen kändes stabil då jag inte ville att barnet skulle bli förvirrat och blanda ihop de olika sätten att suga på.
Lycka till! :)