Minnesförlust??!
Jag vet inte om det hamnade i rätt forum men jag hoppas jag kan få lite svar från personer med erfarenhet.
Min pappa är alkoholist, över 60 år gammal. Det är väl de senaste åren han druckit som mest och sista halvåret mer eller mindre dygnet runt.
Detta resulterade tillslut i att han blev väldigt sjuk. Han fick akut gulsot (om man kan säga så) och tappade all förmåga att kunna gå och stå. Detta skedde i mitten av januari i år.
Gulsoten läkte ut, men benen är fortfarande lika illa. han är inlagd såklart på sjukhus och får lite rehab varje dag.
Han har hjärtsvikt sen innan och nu även fått veta att han har leversvikt och inflammation i bukspottskörteln. Så med andra ord är ju läget väldigt kritiskt.
han har hela tiden varit med mentalt och vetat vad som händer och vart han är och allt sådant. Men nu i förra veckan åkte han även på en urinvägsinfektion.
Han blev väldigt mycket sämre och orkade inte ens titta nästan. Nu har han blivit något piggare och mer vaken igen, fått bättre färg och så. Och är med i samtal man för med honom. Men, han verkar nu plötsligt tappat grepp om tid och rum sen dess att han insjuknade i sin uvi.
Han vet vem jag är när jag hälsar på, och han är med i nuet om det vi pratar om, men han vet stundvis inte vart han är och varför.
Och idag när jag ringde sjuksköterskan så sa hon att han inte heller kom ihåg att jag var där igår.
Jag vet att man kan bli förvirrad av en uvi som äldre. Men nu undrar jag lite, hur länge brukar sådant sitta i ? Det kom ju väldigt plötsligt.
Är det någon som har erfarenhet av leversvikt och så vidare.
Jag har kontakt med både läkare och sköterskor, men de ger ju bara sin medicinska bedömning för dagen. Jag vill gärna höra från andra som varit i samma situation som mig som anhörig eller i samma situation som min pappa. Eller från annan sjukvårdspersonal med erfarenhet.
Tack så mycket på förhand!