• Anonym (värdelös)

26 zopiklon och 32 propavan.

26 tabletter zopiklon och 32 tabletter propavan. Jag hade dem i min hand. Jag hade ett glas vatten i det andra. Allt jag behövde göra var att svälja dem och allt skulle vara över. Men inte ens det klarar jag. Istället sväljer jag ner dagens dos av antidepressiv medicin tillsammans med de sömntabletter jag ska ha och resten häller jag ner i dosetten. Jag klarar inte ens av att ta livet av mig. Hur jävla värdelös kan man egentligen bli?

• Svar på tråden 26 zopiklon och 32 propavan.
  • Anonym (yy)

Du dör inte av det där oavsett.

• Anonym (Petra)
    Anonym (värdelös) skrev 2015-03-04 21:12:44 följande:

26 tabletter zopiklon och 32 tabletter propavan. Jag hade dem i min hand. Jag hade ett glas vatten i det andra. Allt jag behövde göra var att svälja dem och allt skulle vara över. Men inte ens det klarar jag. Istället sväljer jag ner dagens dos av antidepressiv medicin tillsammans med de sömntabletter jag ska ha och resten häller jag ner i dosetten. Jag klarar inte ens av att ta livet av mig. Hur jävla värdelös kan man egentligen bli?

Att ta sitt liv är ingen enkel handling, oavsett om man bestämt sig eller ej så är det en sådan handling som ofta gör att vi tvivlar in i det sista.

Jag tycker det var starkt av dig att lägga tillbaka tabletterna. Det är inget tecken på svaghet/värdelöshet eller något annat. Det är ett tecken på styrka anser jag. För det är aldrig enkelt att må såpass dåligt att man funderar på att ta sitt eget liv.

Jag råder dig att ringa till någon. Finns tex psykakuten, jourhavande präst, jourhavande medmänniska, nationella hjälplinjen med mera att ringa. Om du inte vill ringa till något av de ställena kanske du har en anhörig att ringa till för att prata eller distrahera dig.
  • ZeldinaMina

Tänk på vad du gör snälla! Be om hjälp , inget är så illa att man behöver ta sitt liv. Ring någon ,be om hjälp! Kram

• Anonym (been there)

Jag känner med dig och tycker inte alls att du är värdelös. Du är stark som la tillbaka tabletterna. Jag är helt övertygad om att du kan övervinna ångesten, men du måste be om hjälp. Kanske mer än en gång, om du inte hittar rätt direkt. Och försök orka ställa krav på sjukvården! Mediciner är känsligt och man kan behöva byta, och då krävs tålamod. Ta hand om dig, och lycka till. 

• Pastella

Du är inte värdelös! Det var det klokaste beslut du kunde ta. Jag hoppas verkligen att du får hjälp, ditt liv är värdefullt.

• Anonym (värdelös)
    Anonym (nopps) skrev 2015-03-04 21:23:05 följande:

Öh nej, men du skulle sova en heeeeeel del efter den dosen, eventuellt spy upp dom.

Om du nu ska begå självmord så googla först och bestäm dig på en fungerande metod så du inte bara gör bort dig eller om det vill sig illa skadar din fysik permanent.

Däremot skulle jag hitta bättre fungerande antidepresiva för det vården erbjuder har en tendens att i början driva folk till självmord i och med ångest och andra problem växer gånger 100 innan OM dom ens fungerar förvandlar dig till en känslodöd zombi.

Jag är inne på min tredje sort medicin. Alla verkar vara skit. just nu har jag en sort som har speciella krav för att skrivas ut, men inte hjälper den heller. Idag har jag tillbringat hela dagen i sängen. Önskar bara att dagen ska ta slut så jag kan sova igen. Jag skulle ta känslodöd zombie alla dagar i veckan före det här måendet. 

Tabletter verkar vara den lindrigaste metoden att ta livet av sig. Jag står mellan det och hängning. Har inget skjutvapen, att skära sig tar för lång tid och att hoppa framför tåget är elakt mot lokföraren. Att hoppa från en bro över motorvägen har för stor överlevnadschans. 

Jag skulle dock behöva lite bättre tabletter att kombinera. Sömntabletter tillsammans med värktabletter och alkohol borde ju fungera så länge jag inte kräks eller blir hittad för tidigt. Synd att jag inte vet hur man får tag i knark. Spice verkar ju effektivt.
  • Anonym (tahandomdig)

Narkotika är inget jag rekommenderar, även om zopiklon knappast är bättre.... Har du oförklarlig depression eller har du varit med om något traumatiskt? Du måste höra av dig någonstans och se till att få hjälp, du har bara ett enda liv. Tar du steget får du aldrig möjlighet att ändra dig.

Skulle jag någonsin bli kroniskt deprimerad skulle jag se till att testa avföringsdonation, hur sjukt det än låter.... Finns de som blivit friska från depressioner när de fått det för sina kroniska tarmbesvär. Googla det istället för cannabispreparat. Om det finns tydliga anledningar för din depression, så snälla sök hjälp.

Och prova tillskott av melatonin istället för zopiklonskiten, det är rena giftet funkade för mig, jag tar bara zopiklon i nödfall.

• Anonym (tahandomdig)
    Anonym (nopps) skrev 2015-03-05 21:57:18 följande:

Jag vet inte hur du resonerar här men att ta några droppar av en icke rusgivande medicin under tungan och känna effekt nästan omgående låter långt mer friskt än att få som du rekommenderar lavemang av annans skit som bara låter ja...

Men vist, det är valfritt vad man än väljer,vad som än fungerar, en sak är säker, det mesta vården har att erbjuda gör långt mer skada än nytta.

Ja alltså, alla har vi ju våra åsikter som vi grundar på olika erfarenheter, kunskaper och liknande. Jag själv utbildar mig inom medicin (kallar mig verkligen ingen expert varken i experimentiella oljor eller bajs) och jag är väldigt intresserad av mikroorganismer, speciellt nyttiga sådana. En tarmflora i obalans kan ge sådana störda fysiska åkommor och jag tror att kronisk depression är en av dom. Dock känner jag mig lite dum att jag ens går in på sådana här saker när ts mår som hon/han gör :/ så ts, glöm det jag sa, du mår definitivt för dåligt för att chansa med något alls... Sök akut hjälp, man ska inte behöva må som du gör. Har du ingen nära anhörig som kan stötta dig att ringa akutpsyk eller liknande?
  • Anonym (stark)

Håller med om att du är stark som väljer det rätta alternativet. Att vara inne på tredje medicinen är inte mycket för en del tyvärr men försök tänka som så att den perfekta medicinen för dig finns, du har bara inte hittat den. Eller kanske du behöver en kombination? Vad har du för diagnos?

Jag tillbringar dagarna i soffan just nu. Försöker tänka att det är ok, just nu klarar jag inte mer. Blir jag för dålig är det inläggning som gäller och så dålig är jag inte just nu. Du ringer väl eller åker in till psykakuten om du blir för dålig? Du är värdefull. Det går att må bra igen även om jag själv har svårt att tro på det just nu. Är bara erfarenheten som säger mig att det här går över.

Svar på tråden 26 zopiklon och 32 propavan.