• Isobel

Förslag på semesterresa i Florida

Vi är två familjer som funderar på att semestra i Florida denna sommar. Vi hittade ett jättefint hus att hyra i Port Charlotte, Tampa, men tyvärr fanns det inga lediga datum. 
    Vi har aldrig varit i Florida innan och undrar om ni kan rekommendera ställen/områden. Har ju ingen aning var allt ligger. Det får gärna vara en kortare distans till stranden och det verkar som många hus har pool med. 

Jag såg att är man i tex Tampa, då är det ca 1 tim 20 min  till Disneyworld vilket är kanon. 

• Svar på tråden Förslag på semesterresa i Florida
  • daimstrut

Hej! Vi har just varit på semester i Florida. Om ni vill bo i Tampa-området men vid havet så rekommenderar jag Clearwater Beach, en av USAs finaste stränder! Vi bodde själva i Cape Coral lite mer söderut på västkusten. Där fick vi fint hus med pool till bra pris. Tog ca en halvtimme att köra till fina stränder vid Fort Myers beach. Öarna Sanibel och Captiva var också fina. Vi hyrde hus via homeaway.com. Vill man bo precis vid stranden är det betydligt dyrare än om man hyr en bit ifrån, då kan man få egen pool och större hus för billigare peng. Rekommenderar västkusten generellt, ska vara lugnare och tryggare för barnfamiljer och inte lika höga vågor och strömmar som på östkusten. Legoland kan jag också rekommendera, ligger i Winterhaven söder om Orlando. Hur gamla är barnen?

• Isobel

Oh tack! Håller på att kolla på  homeaway.

Barnen är 5-10 år

Jag tror också det är bättre att bo längre bort men att man hyr bil och har egen pool

• Isobel

Har hittat några jättefina hus i Cape Coral.

Men du, hur hade ni med depositionen? Jag mailade en ägare och de vill först ha 50% av hyran vid bokning, sen resten plus deposition 60 dagar innan ankomst. Känns rätt maffigt. Jag har mailat igen och frågat om försäkringar, dels till huset och sakerna där samt om vi av någon anledning inte kan komma över. 

• Isobel

Du har inte kvar annonsen av huset ni hyrde el vad den heter så kan jag söka på homeaway

• 05em06

Vi var just i Florida. Vi bodde på sunny isle beach. Vi hyrde lägenhet genom airbnb. Vi åkte tillsammans med vår 1,5 åring. Vi hade nära till stranden och gick snabbt att ta sig ut på i95 som tog oss till alla roliga platser. Vi hade nära till stranden. Tog ca 25 min till Miami beach, 40 min till ft. Lauderdale. Nära flygplatsen men inte för nära.

Sen beror det lite på vad ni vill göra?

• daimstrut

Huset vi hyrde blir nog lite för litet för två familjer. Finns bara sex sängplatser. Vi betalade typ 30% vid bokning och sen deposition och resten fyra veckor innan. Otroligt trevliga uthyrare! Jag tyckte det var viktigt med bra recensioner. Cape Coral är i sig själv inte särskilt spännande men fanns som sagt mycket bra dagsutflykter. Kan nog bli riktigt svettigt i sommar dock.

Svar på tråden Förslag på semesterresa i Florida