• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Towe
  • fluu

Namnet i sig tycker jag är bra och vackert och fin koppling till Tove J, stavningen stör mig däremot.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

Gillar namnet men föredra stavningen Tove. 

• AnnaLeigh

Fint namn, men föredrar stavningen Thofvweh.

Skämt åsido, håll dig till enkelt v! ????

• DenNamnbitne

Det är ett väldigt fint namn tycker jag Solig Jag har inte tänkt så mycket på hur fint det är. Jag tror nog att namnet möter mycket glädje också på fin väg. Jag tycker också man ska stava det Tove, fast det är ju ert val. 

• MrsFreud

Helt okej namn. Föredrar Tove och känner en sådan, men också en som stavar Towe. 

• Cilla93

Helt okej namn. Tänker på Tove Jansson som jag gillar. Och även jag föredrar stavningen med enkelt V, men det är ju en smaksak.  

• CissiJissi

Hahaha kommentaren till AnnaLeigh "cracked me up" ;)

Jag reagerade också på stavningen, kan inte förstå poängen med w...

(Hahha skrattar igen och igen över kommentaren där över alltså sorry haha)

• AnnaLeigh
    CissiJissi skrev 2015-03-05 22:26:46 följande:

Hahaha kommentaren till AnnaLeigh "cracked me up" ;)

Jag reagerade också på stavningen, kan inte förstå poängen med w...

(Hahha skrattar igen och igen över kommentaren där över alltså sorry haha)

Haha :D Vill inte göra narr av nån, men folk stavar sina barns namn så konstigt nuförtiden. Verkar nästan viktigare att ha ett speciellt namn än ett fint.

Om 20 år lär väl frågorna hagla: "Varför stavar du ditt namn så annorlunda? Helt ologiskt, går ju knappt att uttala!"

"Nä alltså morsan gick på crack när jag skulle döpas..." ;)
  • Jorunn2

Stavningen med w gillar jag inte alls. Ser bara tillgjort och konstigt ut. 

Tove stavat så är väl OK, men inget namn jag själv skulle ha gett min dotter. För könsambivalent - jag tycker att det ska höras ordentligt att ett namn är antingen feminint eller maskulint - för enkelt och för anspråkslöst eller hur jag ska uttrycka mig. Jag gillar namn med mer längd, klass och stil.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Towe