Misslyckad. Värdelös. Ångest. Vill bli smal så alla blir nöjda!
Jag känner mig fet. äcklig. ful. osexig. sämst. värdelös.
Har alltid varit smal, och vägt mellan 47-52 kg, tills efter jag fick barn och gick upp ca 20 kg. Sedan har vågen pendlat upp och ner på 25 kg. Jag känner mig så himla missnöjd med mig själv, och jag får aldrig höra att jag är vacker, snygg, eller bra nog. Allt jag får höra är "Nog ser jag att du är stor" "Tänk, så smal du var när du gifte dig" "Någonting måste du göra" "Du kommer bara med ursäkter, ut och träna!" "Du tränar inte hårt nog" "Ät inte det där" "Varför äter du ingenting?" "Men, det där ska du inte äta..."
Ingenting är bra! Jag är så less. Jag har ingen motivation till något.
Min man bara tittar på mig med den där blicken "Vad hände?", och jag vet hur han vill att en kvinna ska se ut....
Min mamma tjatar om mat, och träning. OCH JAG VET ATT JAG BORDE GÅ NER I VIKT OCH JAG VILL DET OCKSÅ MEN DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT!! När jag inte äter får jag höra "Varför äter du ingenting!?" och när jag äter får jag höra "Nej ät inte det där!"
Jag pendlar mellan att hetsäta, inte äta någonting alls, äta hälsosamt.... Jag tränar varje dag. Vågen står stilla. Jag har tappat mig själv någonstans på vägen, och jag hittar inte tillbaka. Känner mig vilsen.
Känner bara att NU JÄVLAR ska jag träna 3 pass om dagen, äta endast jordgubbar så ska de allt få se att jag också kan vara den de vill att jag ska vara !!
Prestationsångesten gör sig påmind. Som alltid funnits där hela mitt liv.
Någon annan som känner igen sig? Hur tog ni er ut? Jag får oftast hjärtklappningar och ångest på kvällarna... Kan inte sova heller.