• beam82

ancho, chipotle, guajillo, piripiri

Torkad ancho, chipotle och guajillo, samt färsk piripiri, är det något jag kan hitta i en vanlig affär med skapligt sortiment typ Coop forum eller Ica maxi?
    Om inte, vad kan man med fördel byta mot? ????

• Svar på tråden ancho, chipotle, guajillo, piripiri
  • BuoBä

Piripiri brukar finnas på "min" ICAMaxi. Chipotle finns som pasta i Santa Marias sortiment om du inte hittar torkad. De övriga två har jag aldrig tittat efter själv så där vet jag inte.

• BuoBä

Enligt Google (ja jag har tråkigt) så kan man byta ancho och guajillo mot varandra. Hittar du inte i butik så finns båda här (även om frakten var lite dyr): www.extremefood.se

• Margaux

Santa Maria har en specialserie med torkad chili. Finns i välsorterade butiker!

• beam82

Tack för svaren! Ska ge mig ut o leta imorgon så jag kan trolla ihop något mumsigt ????

• byggd av bomull

På ICA finns dessa chillifrukter i påsar, torkade hela. Finns bland grönsakerna och inte bland kryddorna i min butik!

• BuoBä
    byggd av bomull skrev 2015-03-06 11:46:21 följande:

På ICA finns dessa chillifrukter i påsar, torkade hela. Finns bland grönsakerna och inte bland kryddorna i min butik!

Ja precis, de brukar ligga bredvid färsk chili.
  • beam82

Jag hittade dem, allihop, efter en del letande. På Coop fanns de på grönsaksavdelningen, utanför kylen där de har den färska chilin. Logiskt.

På Ica maxi hängde de på hyllan med buljong och liknande. Inte logiskt, hittade dem av en ren slump. Men nu vet jag till nästa gång iaf!

Svar på tråden ancho, chipotle, guajillo, piripiri