• sofiaellinor

HJÄLP! Finns det diskmaskiner som är lägre än 80 cm ???

Vi kan kollat en annan lägenhet. en hyres. Där stommarna i köket är gamla och skåpen kan inte dras ut för att få plats med en vanlig diskmaskin . Inte heller en smal Eftersom alla jag hittar är 80-81 cm höga. Minst. Finns det mindre ? Alltså inte bänkdiskmaskin men inte fullstora (höga) heller ? Vi behöver en lägre. har sett någon enstaka men då har de ingen lucka utan då får man köpa till de från ett kök.

• Svar på tråden HJÄLP! Finns det diskmaskiner som är lägre än 80 cm ???
  • Almina

80,5 cm är den lägsta jag har sett... Förutom typ bänkdiskmaskiner. Vilken diskmaskin utan lucka har du sett som är lägre? Det är väl egentligen inget problem att köpa till en lucka?

Skulle det vara möjligt att höja bänkskivan genom att lägga någon list emellan skåp och bänkskiva?

• sofiaellinor
    Almina skrev 2015-03-05 23:45:42 följande:

80,5 cm är den lägsta jag har sett... Förutom typ bänkdiskmaskiner. Vilken diskmaskin utan lucka har du sett som är lägre? Det är väl egentligen inget problem att köpa till en lucka?

Skulle det vara möjligt att höja bänkskivan genom att lägga någon list emellan skåp och bänkskiva?

Kommer inte ihåg vart jag såg den men de finns som du bygger in i kök. vill inte lägga allt för mycket pengar på en lucka som inte ens kommer passa in i köket.
  • Malvina22

Har ni hittat någon? Jag behöver 45 cm bred men lägre än 82cm, som är det lägsta jag har hittat.

Svar på tråden HJÄLP! Finns det diskmaskiner som är lägre än 80 cm ???