• FamiljenTokig

Emmaljunga viking eller super viking

Jag skulle behöva vägledning då jag har fastnat för dessa två vagnar.
    Vikingen är smidig pga av den är liten och risken att man köper sig en mindre vagn är minimal.
    Men jag har fått känslan av att bebisen få ligga på sidoläge för att få plats den sista tiden ;) nu brukar inte vi få några stora barn. våran fyra åring har fått provsitta båda och till min förvåning fick hon plats i sittdel med vinterkläder. 
    Super vikingen kan man skrädda sy med andra liggdelar vilket är postivt då vi ska köpa vagn begagnad, fördel med denna är att den har större hjul och klarar snön bättre på vintern.
    ,
    Jag är vilsen! finns de någon erfaren där ute?

• Svar på tråden Emmaljunga viking eller super viking
  • Tiny_angel

Jag är helt ny i barnvagnsträsket. Men vi valde super Viking och bytte till city korgen.. Känns mer passande just för oss. Får bebis om Max 2 mån. Man kan ändra madrassen på den så att det kmr in mer luft tror jag, thermo base lr nå sånt heter de.. Samt att jag är ganska kort så vore mer praktiskt att ha korgen närmare mig när jag ska upp för 3 trappor... Viking bär man i suffletten och den hade då stött emot i trappan. Sök på barnvagnsblogg och läs om olika vagnar..

Svar på tråden Emmaljunga viking eller super viking